تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۹۳۴۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازسازی محور ریلی جنوب کی به اتمام می‌رسد؟
مدیر ارشد محور جنوب راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل راه آهن جنوب از بازسازی کامل این محور تا نیمه نخست سال 1395 خبر داد.

عبدالکریم درویش زاده روز چهارشنبه اظهار کرد: محور ریلی جنوب در ناحیه لرستان 165 کیلومتر است که به غیر از 55 کیلومتر مابقی مسیر تاکنون بازسازی شده و از مجموع عملیات بازسازی محور 225 کیلومتری زاگرس 170 کیلومتر باقی مانده است.

وی افزود: عملیات بازسازی در محور لرستان با توجه به ریل های تامین شده در ماه های اخیر آغاز شده و با تامین ریل های جدید عملیات بازسازی محور زاگرس آغاز می شود.

*محموله 10هزار تنی ریل در راه بندر امام

درویش زاده گفت: به منظور از سرگیری عملیات بازسازی محور ریلی جنوب در ناحیه زاگرس محموله 10هزار تنی ریل از سمت بندر عباس به سمت بندر امام در حال حرکت است که تا در روزهای آتی تخلیه خواهد شد.

وی اظهار کرد: بازسازی هر کیلومتر از محورهای مزبور 10میلیارد ریال هزینه در بردارد که با این احتساب، مجموع عملیات دو هزار و 250میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

درویش زاده همچنین از اتمام عملیات ریل گذاری خط دوم اهواز - بندر امام به طول 14کیلومتر بین ایستگاه های گرگر و خسروی خبر داد.

مدیرکل راه آهن جنوب همچنین افزود: عملیات زیرسازی خط دوم اهواز - اندیمشک و کمربندی نظامیه - میاندشت به طول های 140 و 38 کیلومتر در دست انجام است.

طول خطوط اصلی راه آهن در محور جنوب 618 و طول خطوط فرعی آن240کیلومتر است.

خوزستان شش درصد شبکه ریلی کشور را در خود جای داده است و از نظر طول خط رتبه هشت کشور را به خود اختصاص می دهد.

احداث خطوط دوم محورهای درون استانی اهواز - بندر امام و اهواز - اندیمشک آغاز شده که برای این دو پروژه افزون بر سه هزار و 500میلیارد ریال هزینه می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار