تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۹۳۴۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عليپور:
۲۳ مرکز نیکوکاری در مساجد خوزستان فعال هستند
معاون مشارکت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت: ۲۳ مركز نیكوكاری در مساجد به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی مالی متمولان محلات در راستای رفع فقر افراد نیازمند همان محله، فعال هستند.

محمدرضا علیپور اظهار كرد: در ماه رمضان برنامه‌های مختلفی از جمله حامی یابی برای ایتام، اجرای طرح «مصباح الجنه» كه سركشی مسئولان، خیران و نیكوكاران از خانواده‌های ایتام و بی‌سرپرست است و افطار و اطعام خانواده‌های ایتام به شكل گسترده در خوزستان اجرا می‌شود.

وی افزود: توزیع جیره خشک غذایی و سبد غذایی با همكاری کمیته امداد و خیران نیز یكی دیگر از برنامه‌های اجرایی در ماه رمضان است. به‌منظور ارتقای جایگاه اجتماعی و فرهنگی مساجد نیز سعی می‌شود مراسم افطار و اطعام به خاطر مسجد محوری در مساجد برگزار شود.

معاون مشارکت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی خوزستان تصریح كرد: صندوق جمع‌آوری نذورات و صدقات را در مساجد فعال خواهیم کرد تا تمام مبلغ جمع‌آوری از این صندوق‌ها را به نیازمندان همان محله اهدا می‌کنیم. این صندوق‌ها فقط در مساجد فعالی كه با كمیته امداد همكاری دارند، گذاشته می‌شود.

وی عنوان كرد: ۲۳ مركز نیكوكاری در مساجد فعال استان داریم و فعالیت این مراكز به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی مالی متمولان محلات در راستای رفع فقر افراد نیازمند همان محله است. همچنین در مسجد شهدای حصیرآباد و امام علی(ع) بعد از نماز مغرب و عشا، توزیع سبد غذایی را با حضور هنرمندان استان خواهیم داشت.

معاون مشارکت‌های مردمی كمیته امداد خوزستان یادآور شد: سال گذشته ۵۹ هزار و ۶۳۸ نفر را اطعام كردیم كه امسال قطعا بیشتر خواهند شد. یک ستاد در استانداری خوزستان تشكیل شد و مصوب شد تا فرمانداران هر شهر ایتام را اطعام كرده و مسئولان را موظف به اجرای طرح مصباح الجنة كنند.

علیپور با اشاره به اینكه ۹۵ هزار خانواده تحت حمایت كمیته امداد خوزستان است، گفت: همه مسئولان و مردم باید به توسعه و فقرزدایی منطقه و استان خود كمک كنند. اصلی‌ترین زیر ساخت توسعه هر منطقه، امنیت است ولی اگر فقر باشد امنیت هم به خطر می‌افتد. هر چقدر فقر كاهش پیدا كند امنیت افزایش پیدا كرده و به توسعه بهتری دست پیدا می‌کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی كمیته امداد خوزستان ادامه داد: مردم خیر و نیكوكار استان در هر زمینه‌ای اگر می‌خواهند كمک كنند می‌توانند به مراكز نیكوكاری تحت نظارت كمیته امداد در مساجد و یا دفاتر كمیته امداد مراجعه كنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار