تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۹۳۴۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان:
آموزش و پرورش باید به صورت فرانهادی و فرابخشی اداره شود
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: آموزش و پرورش باید به صورت فرانهادی و فرابخشی اداره شود و این بدان معناست که آموزش و پرورش به تنهایی متولی تمام امور نباشد بلکه نهادها و ارگان‌های شهری نیز در این مدیریت سهیم باشند.

جواد علوانیان امروز با تاکید بر ضرورت تعامل مسئولان در جهت رفع مشکلات موجود در شهرستان اظهار کرد: هر مسئولی در حیطه قوانین سازمان متبوعه خود امکان همکاری دارد و چنانچه به رغم ضرورت وجود این تعامل، قانون به آن مسئول اجازه تعامل را ندهد این کار تخلف محسوب نمی‌شود.

وی افزود: حفظ حقوق آموزش و پرورش از اولویت‌های کاری ما به شمار می‌رود و اگر در جایی ببینیم که آموزش و پرورش متضرر می‌شود، مقابل این ضرر می‌ایستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد: در زمان حاضر آموزش و پرورش آبادان با مشکلات اساسی و کمبودهای فراوانی دست به گریبان است که از جمله آنها می‌توان به کمبود فضای آموزشی اشاره کرد.

علوانیان یادآور شد: با توجه به این کمبود باید تمام تلاش خود را بکار ببریم و با همکاری ادارات کل نوسازی و آموزش و پرورش در جهت رفع آنها تدبیر و چاره‌اندیشی کنیم.

وی با اشاره به کمبود 55 کلاس درس در آبادان گفت: در زمان حاضر به 20 کلاس درس در منطقه کوی کارگر، 25 کلاس در منطقه ذوالفقاری و 10 کلاس نیز در کوی ولیعصر نیاز داریم و این جدای از کمبودهای عدیده ما در روستاها است.

علوانیان افزود: هنگامی که ارگان و یا اداراتی از ما تقاضای فضا می‌کنند چون نیاز آموزش و پرورش مطرح است لذا اولویت نخست ما رفع نیازهای سازمانی خود خواهد بود و این به معنی مخالفت با آن اداره و یا نهاد نیست بلکه تنها به خاطر نیاز مبرم آموزش و پرورش به فضاهای آموزشی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد: وقتی تقاضای گرفتن فضای خاصی از سوی ارگان و یا اداره‌ای مطرح می‌شود و واگذاری آن فضا نیز به دلایل گفته شده ناممکن باشد به طور قطع مخالفت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: قصد ما عدم همکاری و یا تعامل با سایر ارگان‌ها و نهادهای شهری نیست بلکه صرفا به خاطر تامین نیازهای آموزش و پرورش این مخالفت‌ها شکل می‌گیرد.

علوانیان با ابراز نارضایتی از انتشار برخی مطالب نادرست در فضای مجازی در خصوص اختلاف میان آموزش و پرورش و یکی از نهادهای شهری یادآور شد: هیچگونه اختلافی در این میان مطرح نیست و اگر مسائلی از سوی دو طرف مطرح شده صرفا اختلاف نظر بر روی یک موضوع خاص بوده است، آموزش و پرورش متعلق به همه است و همگان دغدغه آن را دارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: آموزش و پرورش نهادی بسیار گسترده است که تمام خانواده‌ها به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با آن ارتباط دارند لذا به جهت پرداختن به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش نیازمند همراهی و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها  و به خصوص مردم داریم.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات در جهت رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی نخواهد بود، در این راستا مشارکت فکری و مادی دستگاه‌ها و مردم برای پرورش نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان ضروری‌ است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان اضافه کرد: بارها گفته‌ایم که آموزش و پرورش باید به صورت فرانهادی و فرابخشی اداره شود و این بدان معناست که آموزش و پرورش به تنهایی متولی تمام امور نباشد بلکه نهادها و ارگان‌های شهری نیز در این مدیریت سهیم باشند تا در آبادان جزیره‌ای به نام آموزش و پرورش نداشته باشیم.

علوانیان تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به صورت فرابخشی در همه جا جاری و ساری باشد و لذا نظر ما بر تعامل، تفاهم و صمیمیت با دیگر مسئولان شهری است تا بتوانیم از توان آنها به سود آموزش و پرورش بهره ببریم.

وی یادآور شد: کدورتی که اخیرا میان ما و یکی از نهادهای شهری پیش آمد از باب اختلاف شخصی، جناحی و یا اداری نبوده بلکه هر دو طرف نیتشان انجام کار خیر بوده اما سلایق مختلف است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: حرف ما در این موضوع آن بود که در برنامه‌های آموزش و پرورش خللی ایجاد نشود، کشاندن این مسئله در فضای مجازی به صلاح هیچ یک از طرفین مسئله نیست و لذا انتظار می‌رود تا مسئولان ذیربط این موضوع را حل و فصل کنند تا افراد سودجو از فرصت پیش آمده و این آب گل آلود صید نکنند و به مقاصد و نیات خود دست نیابند.

علوانیان در پایان سخنان خود به واگذاری دبیرستان شهید ابراهیمی‌پور واقع در ایستگاه 11 مقابل دادگستری آبادان برای راه‌اندازی مدرسه صالحین در بخش خواهران خبر داد و افزود: این دبیرستان دانش‌آموز زیادی ندارد و با این واگذاری دانش‌آموزانی که در این دبیرستان تحصیل می‌کردند به سایر مدارس منتقل شدند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار