تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۹۳۶۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تفویض برخی اختیارات منطقه آزاد اروند به فرماندار آبادان
طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، برخی اختیارات این سازمان به فرماندار شهرستان آبادان واگذار شد.

اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در این حکم اختیارات مصوبات شوراهای شهر و روستای آبادان را به عزیزالله شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان واگذار کرد.
متن حکم مدیرعامل منطقه آزاد اروند خطاب به فرماندار آبادان به شرح ذیل است:
«با سلام
احتراما، در اجرای تبصره 2 بند الف ماده 112 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مصوب 15 دی‌ماه سال 89 و پیرو موافقت‌های قبلی بدین‌وسیله اختیارات سازمان منطقه آزاد اروند در مورد مصوبات شوراهای شهر و روستا در محدوده آبادان به جنابعالی تفویض می‌گردد. لطفا ترتیبی اتخاذ گردد پس از اعمال مغایرت یا عدم مغایرت یک نسخه از مصوبات شوراهای شهر و روستا به مدیریت حقوقی ارسال گردد».
شایان ذکر است که در بند الف ماده 112 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه آمده است: به منظور ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ایفای نقش موثر آنها در تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله نظام، اعمال مدیریت یکپارچه و رشد اقتصادی مناسب در این مناطق، هم پیوندی و تعامل اثرگذار اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی در بخش‌های مختلف مدیران سازمان‌های مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه محسوب می‌شوند و کلیه وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر در این مناطق به استثنای نهادهای دفاعی و امنیتی به عهده آنها است؛ سازمان‌های مناطق آزاد منحصرا بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و اصلاحات بعدی و قانون کار اداره می‌شوند.
در تبصره 2 از بند الف ماده 112 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی نیز آمده است: اختیارات فرماندار در مورد مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناطق آزاد به مدیر سازمان منطقه آزاد واگذار می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار