تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۹۳۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رژه کاروان ایران/ «چاد» رکورد زد!
کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد جهانی در ورزشگاه اصلی شهر گوانگجو رژه رفت.

رژه کاروان ایران/ «چاد» رکورد زد!
 مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد جهانی از ساعت ۱۹ امروز جمعه به وقت محلی در استادیوم مرکزی شهر گوانگجو کره جنوبی برگزار شد و تیمهای حاضر در این رقابتها در مقابل دیدگان ۳۰ هزار نفر تماشاگر حاضر در استادیوم و دوربین های تلویزیونی رژه رفتند.

کاروان چین، کانادا، روسیه، آمریکا، و فرانسه دارای بیشترین ورزشکار در این رقابتها هستند که در این میان چین و کانادا، و آمریکا هر کدام با قریب به ۳۰۰ ورزشکار در مراسم رژه از پر جمعیت ترین کاروانها به شمار می‌روند.

کشورهایی نظیر افغانستان، چاد، آنگولا نیز دارای کمترین ورزشکار در این رقابتها هستند به گونه ای که کشور چاد با یک ورزشکار، آنگولا با چهار ورزشکار و افغانستان هم با هفت ورزشکار در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

نکته عجیب این است که در کتاب انگلیسی که در اختیار رسانه ها قرار گرفته تعداد کشورهای حاضر در یونیورسیاد ۱۷۰ کشور ذکر شده است در حالی که در همین کتاب به زبان کره‌ای تعداد کشورها ۱۴۳ ثبت شده! بیش از ۱۳ هزار ورزشکار در یونیورسیاد حضور دارند.

مراسم افتتاحیه با شکوه و با نظم خاصی برگزار شد و رئیس جمهرر کره جنوبی به عنوان ویژه از نزدیک ناظر این مراسم بود.

کاروان ورزشی ایران هم در غیاب ورزشکاران رشته های تکواندو و دو و میدانی در این مراسم رژه رفت و مورد تشویق حاضران در ورزشگاه قرار گرفت. پرچمدار کاروان ایران مصطفی شریفات کاپیتان تیم ملی والیبال دانشجویان بود.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار