تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۹۳۶۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عراقچی: آماده همکاری با آمانو هستیم
سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه سفر یوکیا امانو به تهران را «خوب و موفق» ارزیابی کرد و گفت: تهران اماده همکاری با آژانس برای رفع سوءتفاهم ها در زمینه پی. ام.دی است.

عراقچی: آماده همکاری با آمانو هستیم
  وی صبح جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در وین اظهار داشت: بسیار امیدواریم هستیم که در حل مساله پی.ام.دی. پیشرفت حاصل شود.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران پی.ام.دی را « بحثی قدیمی و مزمن » توصیف کرد که به سالها پیش مربوط می شود. او گفت: آن زمان ادعاهایی نسبت به برنامه هسته ای ایران مطرح شد که مبنای فشارها و تحریمها قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه گفت: اکنون فرصت خوبی پیش آمده که این مسائل و سوالات و ادعاهایی که نسبت به گذشته مطرح شده بود درفضایی آرام تر حل و فصل شود. ما هم آماده همکاری با آقای امانو هستیم تا مشخص شود ادعاهایی که وجود دارد و پرونده هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران باز شده واهی است و کارنامه سفید برنامه هسته ای ایران نشان داده شود.

عراقچی گفت:ما آماده هستیم در موضوع پی.ام.دی با آژانس همکاری کنیم و به این همکاری ها سرعت بخشید تا به یک جمع بندی روشن در این مخصوص برسیم و عدم صحت تمامی آن ادعاها ثابت شود.

وی سفر یوکیا امانو مدیرکل آژانس به تهران در روز پنج شنبه را خوب و موفق ارزیابی کرد و گفت: گزارش هایی که از تهران دریافت کردیم و گزارش هایی که همکاران ایشان دادند نشان می دهد که این سفر، سفری موفق و حرکتی رو به جلو بوده است.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار