تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۹۳۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان اندیمشک خبر داد:
تشکیل کمیته صیانت از حفظ حقوق بیت‌المال در اندیمشک
دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک از تشکیل کمیته «صیانت از حفظ حقوق بیت‌المال» در این شهرستان خبر داد.

صادق جعفری‌چگنی اظهار داشت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با زمین‌خواری، هر ماه دو جلسه کمیته صیانت از اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال با حضور اعضاء در این شهرستان تشکیل می‌شود.

وی افزود: از تصمیمات این کمیته می‌توان به صدور رأی در خصوص تخریب 10 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده در کوی لور این شهرستان اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: احکام تعداد دیگری از افرادی که اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرده‌اند، نیز صادر شده که به زودی به اجرا گذاشته خواهد شد.

جعفری‌چگنی ادامه داد: با فعال‌سازی این کمیته نیز از ادامه تصرفات غیرقانونی برخی افراد سود‌جو در منطقه پشمینه‌زار و همچنین اراضی رها شده پادگان امام رضا(ع) جلوگیری به عمل آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص برخی از این افراد، پرونده‌های کیفری تشکیل شده که اکثر آنها پس از صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح پاکسازی مناطق آلوده از مواد مخدر در این شهرستان، تصریح کرد: پس از اجرای این طرح احکام ضبط اماکن توزیع مواد مخدر و اختصاص این اماکن به نهادهای فرهنگی جهت انجام کارهای فرهنگی در این مناطق آلوده صادر شده که پس از قطعی شدن آرا، این اماکن به دستگاه‌های فرهنگی شهرستان تحویل داده خواهند شد.

این مقام قضایی ادامه داد: با توجه به وضعیت عمومی جرایم در سطح شهرستان برنامه‌ریزی مناسبی از سوی دستگاه قضایی برای مقابله و کاهش جرائم بر اساس نرخ هر یک از جرم‌ها در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.

جعفری‌چگنی گفت: اقدامات دستگاه قضایی شهرستان در طول سال جاری اجرایی خواهند شد و لازم است که دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان در اجرای این برنامه‌ها مشارکت فعال داشته باشند تا بتوان مشکلات و معضلاتی را که به صورت مستقیم در کاهش جرایم اثرگذار است را مرتفع کنیم.

وی در پایان افزود: ایجاد امنیت و توسعه عدالت پایدار با مشارکت عمومی همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط اعم از انتظامی، فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان امکان‌پذیر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار