تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۹۳۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
مسئولان مشکلات را به تحریم‌ها گره نزنند
امام جمعه خرمشهر با تاکید بر ابتلای کشور به خود تحریمی گفت: تا زمانی که مردم به صحنه اداره اقتصادی بر نگردند و اقتصاد مقاومتی به معنای توجه بیشتر به تولید داخل مردم نسبت به خام فروشی منابع طبیعی محقق نشود، مشکلات رفع نخواهند شد.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ایران را بزرگترین لنگرگاه امنیت و پیشرفت امروز منطقه خواند و اظهار کرد: آمریکا چاره‌ای جز پذیرش این موضوع ندارد که ایران بزرگترین قدرت منطقه و مهمترین لنگرگاه ایجاد امنیت در منطقه است.

وی با اشاره به بحث تحریم‌ها، عنوان کرد: با یک حساب ساده می‌توان دریافت هزینه مذاکرات با ایران به نسبت هزینه تشدید تحریم‌ها و یا حمله هوایی و یا حمله سراسری و همه جانبه بر ایران به مراتب کمتر است و آمریکا به دنبال کم هزینه‌ترین و توافق خوب از نظر خود است.

امام جمعه خرمشهر در ادامه مسئولان نظام را مورد خطاب قرار داد و گفت: از مسئولان می‌خواهیم رفع مشکلات را به بحث تحریم‌ها گره نزنند و تحریم‌ها را بیش از حد بزرگ جلوه نکنند.

وی سهم تحریم‌ها را در مشکلات ایجاد شده در کشور تنها 20 درصد دانست و عنوان کرد: از نظر کارشناسان در مشکلات موجود نقش تحریم‌ها حدود 20 درصد به خارج از مرزها مربوط است و مشکل اساسی دچار شدن به خود تحریمی است.

موسوی‌فر با تاکید بر ابتلای کشور به خود تحریمی تصریح کرد: از حدود دو قرن پیش مردم را از صحنه‌های اداره اقتصادی دور شدند و تا زمانی که مردم به صحنه اداره اقتصادی بر نگردند و اقتصاد مقاومتی به معنای توجه بیشتر به تولید داخل مردم نسبت به خام فروشی منابع طبیعی محقق نشود، مشکلات رفع نخواهند شد.

وی با بیان اینکه در نیم قرن اخیر دلارهای نفتی بزرگترین عامل تورم را به خود اختصاص داده است و افزود: این تورم به این دلیل است که اداره مملکت منحصر به دلارهای نفتی است و منابع طبیعی که بزرگترین فرصت است به بزرگترین تهدید تبدیل شده است.

امام جمعه خرمشهر نظام اداری فاسد را تحریم واقعی خواند و گفت: عمده درآمد و حدود 80 درآمد کسب شده صرف نظام فاسد اداری می‌شود و تنها 20 درصد آن به هزینه عمرانی کشور اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای لغو تحریم‌های واقعی باید نظام اداری خود را اصلاح کنیم و تا زمانی که نظام اداری اصلاح نشود مشکلات کماکان وجود خواهند داشت.

موسوی‌فر در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بر اهمیت شرکت عموم مردم در راهپیمایی روز قدس امسال تاکید کرد و آن را از نظرم میزان اهمیت متفاوت تر از سال‌های گذشته دانست و از مردم خواست با توجه به شرایط موجود و اهمیت روز قدس امسال حضوی پرشورتر و قاطع تر داشته باشند.

خطیب جمعه خرمشهر در پایان عنوان کرد: راهپیمایی روز قدس امسال جمعه هفته آینده راس ساعت 11 و 45 دقیقه از میدان شهید مطهری(فلکه الله) به سمت مسجد جامع خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار