تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۳۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتار دام سنگین در کشتارگاه صنعتی اهواز آغاز شد
هفته گذشته گزارشی از وضعیت اسفبار کشتارگاه سنتی اهواز با عنوان «تصاویر/ گوشتی که مردم اهواز می خورند از کجا می آید؟!» در خوزنیوز منتشر شد که واکنش های فراوانی را از سوی مردم و مسئولین در پی داشت. حال پس از گذشت یک هفته معاون عمرانی فرماندار اهواز از آغاز به کار کشتار دام سنگین در کشتارگاه صنعتی این شهر از شنبه خبر می دهد. (گزارش تصویری: کشتارگاه صنعتی اهواز)

هدایت ا... زارع زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:کشتار سنگین دام در اهواز از شنبه به صورت مرحله ای از کشتارگاه سنتی به کشتارگاه صنعتی منتقل می شود.

وی با بیان اینکه در ابتدا روزانه 10 راس دام به کشتارگاه صنعتی منتقل می شود، افزود: اهواز روزانه به 120 تا 130 راس دام سنگین نیاز دارد و برنامه ریزی شده که در مدت یک ماه کشتار دام سنگین به طور کامل به کشتارگاه صنعتی منتقل شود.

به گفته وی، کارکنان کشتارگاه صنعتی آموزش دیده اند اما به دلیل دشواری روند کار، این کار به صورت مرحله ای انجام می شود.

زارع زاده اظهارکرد: پیش از این نیز کشتار دام سبک به کشتارگاه صنعتی اهواز منتقل شده بود که اکنون به طور کامل در این محل انجام می شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در راه اندازی کشتار دام سبک و آغاز به کار کشتارگاه صنعتی بوجود آمده بود، گفت: انتقال کار از کشتارگاه سنتی به صنعتی شامل چند حلقه است که اختلافاتی بر سر قیمت و زمان تحویل لاشه وجود داشته به همین دلیل برای هماهنگی با صنف قصاب، چوبدار، دامدار و سلاخ، و بهره بردار کشتارگاه جلساتی برگزار شد.

معاون فرماندار اهواز اظهار کرد: نواقص کشتار دام سبک در اهواز هم اکنون برطرف شده و به آمار طبیعی اهواز یعنی روزانه یک هزار تا یک هزار و 200 راس دام سبک رسیده است.

وی درباره افزایش نرخ عوارض کشتار دام در کشتارگاه صنعتی نیز گفت: اعضای اتحادیه های قصابان و دامداران در زمان تصویب نرخ در شورای شهر اهواز حضور داشتند و با وجود افزایش نرخ عوارض سودآوری کشتار برای قصاب ها در مجموع اکنون بیشتر شده است.

اواسط اردیبهشت امسال مدیرکل دامپزشکی خوزستان از توقف کشتار دام سبک در کشتارگاه صنعتی اهواز به دلیل کارشکنی تعدادی از اصناف مرتبط خبر داده بود. این توقف بیش از یک ماه به طول انجامید و در این نیاز مصرف دام سبک از کشتارگاه های آبادان، دزفول و شوشتر تامین می شد. کشتار دام سبک در کشتارگاه صنعتی اهواز از اواخر خرداد از سرگرفته شد.

حدود 50 درصد کشتار خوزستان در اهواز انجام می شود. متوسط کشتار روزانه دام سبک یکهزار و 300 و دام سنگین 120 راس در روز است.

کشتارگاه سنتی اهواز، در سال 72 به صورت موقت و مشروط از درون شهر به محل فعلی خود در جاده شهید بقایی اهواز منتقل شد تا پس از ساخت کشتارگاه صنعتی (در منطقه زرگان) تعطیل شود. 

به دلیل اجرا نشدن کشتارگاه صنعتی و فشار اداره بهداشت و دامپزشکی ، شهرداری اهواز واحدی را با عنوان کشتارگاه صنعتی، جنب کشتارگاه سنتی ساخته که اکنون به بهره برداری رسیده است. 

با وجود بهبود وضعیت کشتار دام، با راه اندازی این کشتارگاه اما این واحد صنعتی به دلیل محل استقرار که در نزدیکی چند روستا قرار دارد، نتوانسته مجوز لازم را از دامپزشکی و محیط زیست اخذ کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
تراخدا سلامت مردم رابه بازی نگیرید دامپزشکی استان جدی وارد عمل شود
:
:
:
آخرین اخبار