تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۹۳۷۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر خبر داد:
استفاده از «گِل فیلتر کیک» کارخانه شکر برای حاصلخیزی خاک مزارع نیشکر
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر از استفاده از «گِل فیلتر کیک» کارخانه شکر برای حاصلخیزی خاک مزارع نیشکر خبر داد.

محمد فتحی مکوند امروز اظهار کرد: مهم‌ترین دستاوردهایی که در بخش‌های کشاورزی و صنعت داشته‌ایم، بهبود وضعیت کشت و داشت مزارع بود که تاثیر آن در عملکرد سال‌های آینده شرکت مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده گسترده از گل فیلتر کیک کارخانه در اراضی آیش شده که به منظور افزایش حاصلخیزی خاک انجام گرفت.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر میزان سطح اراضی قابل کشت این شرکت را 8 هزار و 900 هکتار اعلام کرد و افزود: تولید شکر خام در واحد امیرکبیر در سال زراعی 93-92 بیش از 56 هزار تن بود که در سال جدید افزایش تولید داشته‌ایم که با انجام اقدامات لازم تلاش خواهیم کرد راندمان‌های تولیدی خود را افزایش دهیم.

فتحی‌مکوند در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت امیرکبیر در سال جاری 597 هزار تن نیشکر تولید کرده که از این میزان نیشکر برداشت شده بیش از 58 هزار تن شکر تولید کرده است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در پایان گفت: در شرکت کشت و صنعت نیشکر امیر کبیر، طرح مزرعه نمونه تحقیقاتی در آرک 11، را با همکاری موسسه تحقیقات و آموزش توسعه نیشکر راه‌اندازی کرده‌ایم و برنامه‌ای نیز برای تولید نیشکر ارگانیک داریم که در آینده‌ای نزدیک به اجرا در خواهد آمد.

شرکت کشت و صنعت امیر کبیر یکی از واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در کیلومتر 55 جاده اهواز – آبادان واقع شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار