تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۹۳۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سکوت در خانواده شگون ندارد
یک کارآفرین نمونه کشور درباره موضوع سکوت در خانواده‌ها می‌گوید: سکوت شاید در بسیاری از فضاها مقدس است اما در فضای خانواده ، پلیدی است و شگون ندارد و نگران کننده است.

سکوت در خانواده شگون ندارد

بهروز فروتن در نخستین سمیتئاتر سکوت در خانواده که با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد، گفت: سکوت در مقابل والدین به معنای احترام، سکوت در مقابل دوستان به معنای مودت، سکوت در زمان شور و هیجان به معنای عشق، سکوت پس از ارتکاب گناه به معنای درخواست بخشش، سکوت در ناهنجاری‌های اجتماعی برای آرام کردن فضای محیطی و سکوت در مقابل ظلم به معنای اندیشیدن برای رهایی از ستم است اما سکوت در خانواده از منظر جامعه شناختی، عینیت منفی دارد.

وی افزود: سکوت در خانواده نتیجه‌ای جز استرس، عدم احترام متقابل و ناهنجاری‌های اجتماعی ندارد.

فروتن اضافه کرد: سکوت در بسیاری از فضاها مقدس است اما در خانواده، پلیدی است و شگون ندارد و نگران کننده است.

وی با بیان اینکه تکنولوژی‌ها به ما آسایش را دادند اما آرامش را از ما گرفتند، گفت: قبلاً یک نفر کار می‌کرد و خانواده‌ای در آرامش، تأمین می‌شد اما امروز همه کار می‌کنند و همه پر از استرس و درگیری هستند.

این کارآفرین تصریح کرد: وضعیت خانواده‌ها در حال حاضر طبق آنچه آمارها می‌گوید این است که طی ۱۵ سال گذشته طلاق ۳ برابر شده و ۱۲ میلیون فر آماده زندگی مشترک هستند اما میانگین سن ازدواج در خانمها ۲۳ سال و برای آقایان ۲۸ سال شده است که نشان می‌دهد سن ازدواج ۵ سال بالا رفته است.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار