تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۹۳۸۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز هفته اطعام و اكرام ایتام و نيازمندان در خوزستان
معاون توسعه مشاركت​هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به آغاز هفته اطعام و اكرام ايتام در ماه مبارك رمضان، گفت: طرح​ها و برنامه​هاي حمايتي، با اولويت حامي​يابي براي كودكان نيازمند و ايتام در اين هفته به صورت گسترده​تر اجرا مي​شوند.

محمدرضا علي​پور خدادادي اظهار كرد: هفته اطعام و اكرام ايتام و نيازمندان از 15 ماه رمضان همزمان با ولادت كريم اهل بيت، امام حسن(ع) آغاز و تا 21 ماه رمضان ادامه دارد. كميته امداد امام خميني (ره) نيز در جهت گراميداشت اين هفته برنامه​ها و طرح​هاي حمايتي خود را با سرعت و گستردگي بيشتري در سطح استان برگزار مي​كند.

وي ادامه داد: در ماه مبارك رمضان طرح و برنامه​هاي متنوعي براي حمايت از نيازمندان برنامه​ريزي شده كه طي شيوه​نامه​اي به شهرستان​ها ارسال شده است. طرح اكرام ايتام و طرح محسنين ويژه كودكان نيازمند داراي والدين با اولويت حامي​يابي براي ايتام و اين كودكان، توزيع سبد كالا با استفاده از توان خيرين و نيكوكاران، سفره​هاي آسماني افطار و طرح مفتاح​الجنه با هدف سركشي مسئولان و خيرين و نيكوكاران به خانواده​هاي نيازمند، از جمله اين برنامه​هاست كه در ماه مبارك رمضان اجرا مي​شوند.

معاون توسعه مشاركت​هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) افزود: البته در كنار اين اقدامات، به منظور خروج از بوركراسي اداري و واگذاري انجام كارهاي خيرخواهانه به دست مردم و جلب مشاركت آنها، مراكز خيريه با محوريت مساجد استان، راه​اندازي شدند.

علي​پور خدادادي گفت: شيوه كار اين مراكز به اين گونه است كه طرح​هاي ذكر شده توسط مردم و مسئولان مساجد در هر محله در محدوده همان محله انجام مي​شود و نيازمندان محله مورد نظر شناسايي و تحت حمايت خيرين و نيكوكاران قرار مي​گيرند. هم​اكنون در 32 مسجد فعال در سطح استان اين مراكز در حال خدمات رساني به نيازمندان هستند كه طبق گزارش​هاي رسيده بازتاب بسيار خوبي در ميان ساكنان محلات داشته است.

وي ادامه داد: در سال گذشته اين مراكز، جذب مشاركت خيرين در محلات خود توانستند بيش از 32 ميليارد ريال جذب منابع داشته باشند.

معاون توسعه مشاركت​هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: در طرح حمايتي مسجد محوري، مساجد فعال شهرستان​ها تعاملي في​مابين با كميته امداد، خواهند داشت و منابعي كه در مسجد وجود دارد در نيمه دوم ماه رمضان جهت افطاري دادن به نيازمندان و توزيع سبد كالا براي نيازمندان همان محله هزينه مي​شود. در اين طرح​ها از تعامل موسسات خيريه نيز بهره​مند مي​شويم و چجنانچه متقاضي اجراي اين طرح براي افراد تحت پوشش خود باشند، با كميته امداد امام خميني(ره) مشاركت كنند.

معاون توسعه مشاركت​هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) خوزستان اظهار كرد: از مردم نيكوكار، خيرين و سازمان​ها و شركت متمول جهت حمايت از 100 هزار خانواده تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) با اين نهاد مشاركت كنند. البته اجرا طرح​هايي كه ذكر شد با كمك برخي شركت​ها و سازمان​ها و بانك​هاي استان بوده و سپاه وليعصر(عج) خوزستان نيز در زمينه همكاري و مشاركت لازم را داشته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار