تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۹۳۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منصوری:
تنها ۱۶ درصد کولرهای مدارس خرمشهر تأمین شد
سرپرست آموزش و پرورش خرمشهر گفت: تا کنون فقط ۱۶ درصد کولرهای مورد نیاز مدارس این شهرستان آن هم از سوی منطقه آزاد اروند تأمین شده است.

عزیز منصوری به عمده مشکلات تجهیزاتی مدارس خرمشهر و حاشیه‌های شهر اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از واحدهای آموزشی خرمشهر فاقد انشعاب آب هستند.

وی نیاز مهم مدارس در فصل گرما را دستگاه‌های خنک‌کننده دانست و گفت: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه کولر نیاز مدارس خرمشهر است که از این تعداد فعلا با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، ۴۰۰ دستگاه کولر تحویل آموزش و پرورش خرمشهر شده است.

منصوری تصریح کرد: کولرهای موجود در مدارس بسیار فرسوده و مربوط به سال ۱۳۷۲ هستند و جوابگوی مدارس خرمشهر و شرایط جوی سخت در فصل گرما نیستند.

منصوری در بخشی دیگر به بدهی‌های بالای برق و آب مدارس اشاره کرد و گفت: مدارسی در خرمشهر هستند که بدهی برق آنها بالغ بر هشت میلیون تومان شده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش خرمشهر به تنها مدرسه شبانه‌روزی که در حاشیه شهر قرار دارد اشاره داشت و گفت: ۱۴۰ دانش‌آموز این واحد آموزشی از میان دانش آموزان اهوازی است که در این واحد آموزشی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: در مهر و موم‌های گذشته مراحل احداث واحد آموزشی شبانه‌روزی برای شهرها و روستاهای حاشیه‌نشین اهواز انجام شد ولی به دلایلی به بهره‌برداری نرسید و این امر باعث شده اغلب دانش آموزان واحد آموزشی شبانه‌روزی خرمشهر را دانش آموزان اهوازی تشکیل دهند.

منصوری در خصوص اینکه آیا دریافت وجه نقد از دانش آموزان توسط مدیران مدارس قانونی است؟ گفت: تمامی مدیران مدارس شهرستان خرمشهر به هیچ وجه اجازه دریافت هیچ‌گونه وجه نقدی را ندارند.

وی افزود: در مدارس هیئت‌امنایی و مدارس دولتی که رده‌های فوق‌برنامه برای دانش آموزان برگزار می‌شود کاملا اختیاری بوده و با هماهنگی اولیا در صورت لزوم انجام شود و اجباری نیز در خصوص این مورد نیست.

سرپرست اداره آموزش و پرورش خرمشهر در پایان گفت: خانواده‌های خرمشهری در صورت مشاهده چنین مواردی مستقیما به اداره آموزش و پرورش خرمشهر مراجعه کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار