تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۹۳۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 60 میلیارد ریال برای بهسازی جاده بستان - چذابه
معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از اختصاص 60 میلیارد ریال برای تکمیل عملیات بهسازی مسیر ترانزیتی بستان - چذابه خبر داد.

مراد مهری روز شنبه اظهار کرد: مجموع مسیر 50 کیلومتر است که در مرحله نهایی 10 کیلومتر باقی مانده بهسازی و برای این عملیات 110 میلیارد ریال برآورد می شود.

وی اضافه کرد: هم اینک از این میزان اعتبار 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و سازمان راهداری تخصیص و پیمانکار پروژه هم انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مهری ادامه داد: هدف از بهسازی مسیر اتصال مسیر ترانزیتی از مرکز خوزستان به پایانه مرزی و از آنجا به کشور عراق برای کار صادرات و رونق آن است که با تحقق آن شاهد رونق و شکوفایی هرچه بیشتر در پایانه مرزی چذابه خواهیم بود.

وی گفت: این پایانه می تواند مسیر صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور عراق را هموارتر کند.

مهری افزود: از آنجا که محور موجود با عرض شش متر و محدود، کفاف ترافیک فعلی را نمی دهد و قدمت بالایی دارد با توجه به تردد وسایط نقلیه سنگین فرسوده شده و نیازمند بهسازی بود.

وی اظهار کرد: در کنار انجام عملیات بهسازی واریانت(محور جایگزینی) در حد فاصل بستان - چذابه به طول 15کیلومتر تعریف شده که ترافیک موجود در مسیر به آن سمت هدایت شود.

مهری اضافه کرد: این بخش از جاده وضعیت بسیار نامناسبی از نظر تردد وسایط نقلیه دارد که واریانت به این منظور اجرا می شود.

معاون ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بهسازی مسیر مزبور از سال 1386 آغاز شده و تا پایان سال 1395 به پایان می رسد.

وی یادآوری کرد: با توجه به این که سالانه 30 تا 40درصد اعتبارات مورد نیاز پروژه ها تخصیص می شود پروژه ها در مراحل مختلف تعریف شده که اتمام مرحله نهایی محور بستان - چذابه هم با برآورد مورد اشاره 18 ماه زمان می برد.

معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اعتبار اجرای واریانت در 15کیلومتر مزبور را 150میلیارد ریال اعلام کرد.

مرز چذابه در شهرستان دشت آزادگان در 110کیلومتری شمال غرب اهواز از سال 1386 بر روی صادرات کالاهای غیرنفتی و سپس تردد زائران ایرانی و عراقی باز شد.

پارسال حدود 262میلیون دلار شامل انواع کالا از جمله میوه، تره بار، سیمان، مصالح ساختمانی و مصنوعات فلزی و فولادی از طریق مرز چذابه به عراق صادر شد.
:
:
:
آخرین اخبار