تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۹۳۸۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ورود ممنوع کامیون به پل قدیم خرمشهر و بروز حوادث ناگوار رانندگی
فرسایش پل آزادی معروف به پل قدیم خرمشهر و نصب علایم ورود ممنوع خودروهای سنگین و حادثه های پی در پی را به وجود آورده است.

پل قدیم خرمشهر سال 1339 شمسی ساخته شد، زمان جنگ تحمیلی آسیب های جدی دید و سال 1370 از سوی ستاد بازسازی مرمت شد و با توجه به گذشته 24 سال از مرمت و تردد کامیون های سنگین آسیب های جدی به سازه آن وارد شد.

شهرداری خرمشهر نیز، برای جلوگیری از ورود کامیون ها و خودروهای سنگین از این پل، علایم ورود ممنوع در طول مسیر و جاده منتهی به پل قدیم نصب کرده است، ولی برخی رانندگان کامیون های سنگین بدون رعایت مقررات و توجه به علایم از این پل می گذرند.

در این راستا شهرداری در قسمت ورودی این پل، مانعی با ارتفاع کم در دو طرف پل نصب کرد ولی این مانع برای دومین بار حادثه آفرید و کابینت هر دو خودرو آسیب دید اما تلفات جانی نداشت.

به گفته شهروندان خرمشهری پل قدیم خرمشهر بیشترین ترافیک نسبت به پل شهید جهان آرا را دارد.

یکی از شهروندان خرمشهری در این باره گفت:پل قدیم خرمشهر تنها مسیری است که به جاده های ارتباطی از آبادان – خرمشهر دسترسی داشته و به نزدیک ترین سایت اداری، بیمارستان و مرکز شهر مرتبط است، به همین دلیل بیشترین ترافیک را در طول شبانه روز دارد.

احمد مطوری افزود: این پل به علت گذشت زمان زیادی از بازسازی و مرمت آن تمام درز های انتساطی آن مشکل دارند و حرکت خودروها را با مشکل مواجه می کند.

یکی از شهروندان خرمشهری نیز در این باره می گوید:پل قدیم در بیشتر مواقع با ترافیک سنگین مواجه است به خصوص در زمانی که تصادفی روی پل رخ می دهد رانندگان باید مدت طولاتی را روی پل قرار بگیرند تا بتوانند از این پل بگذرند.

علی عباسپور افزود:تردد خودروهای سنگین از روی پل از دیگر مواردی که باعث ترافیک سنگین می شود و با وجود اینکه علایم متعددی برای ممنوعیت ورود به این پل نصب شده است، تردد خودرو سنگین از این پل مشاهده می شود.

وی اضافه کرد:طی ماه گذشته شهرداری خرمشهر برای جلوگیری از ورود خودروهای سنگین، موانی برای کم کردن ارتفاع در ابتدای ورودی پل نصب کرد که این موضوع، بروز حادثه و برخورد خودرو سنگین را باعث شد که علاوه بر خسارت وارده به بدنه خودرو باعث ایجاد ترافیک سنگین بر روی پل شد که ساعات ها طول کشید.

وی ادامه داد:طی هفته گذشته نیز، یک کامیون در حین عبور از پل قدیم با مانعی که شهرداری در ابتدای پل نصب کرده بود برخورد کرد ولی تلفات جانی نداشت اما کابینت این کامیون آسیب دید.
معاون فنی و عمرانی شهرداری خرمشهر نیز با تایید این مطلب گفت:پل قدیم پس از آسیب های جنگ تحمیلی و تخریب نیمی از این پل تخریب شد، در دوران بازسازی مرمت شد.

مسعود عیدپور گفت:با گذشت 25 سال از مرمت این پل، با توجه به تردد سنگین وسایل نقلیه فشار زیادی به سازه های این پل وارد شده است.

وی اظهار داشت:با توجه به شکایات مردمی و مشاهده نشدن درزهای انبساطی به صورت اصولی در سال های قبل آسیب های جدی به سازهای پل وارد شده، توسط کارشناسان پل ساز تصاویر فنی از وضعیت پل تهیه شد.

عیدپور گفت:با توجه به وضعیت موجود پل و احتمال حادثه خیز بودن آن برای اعزام هیات برای بررسی این موضوع به شورای عالی و فنی استان و دفتر فنی استانداری مکاتبه شد.

وی افزود:در این راستا برای مرمت و بازسازی و تعریض پل قدیم نیاز به اعتبار است که برای تحقق این مهم، باید مطالعات از سوی مشاور انجام شود و پس از آن به دفتر فنی استانداری ارسال شود.

عیدپور اظهار داشت:به همین منظور در حال طی کردن مراحل قانونی و تشریفات اداری برای اخذ مشاور مطالعات پل می باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری خرمشهر با اشاره به احداث پل سوم گفت:طی سال های گذشته به دلیل ابلاغ نشدن طرح تفضیلی هیچ گونه اقدامی برای مطالعات احداث پل سوم نشده است.

عیدپور گفت:پیشنهاداتی نیز برای مکانیابی آن در حدفاصل سه کیلومتری بین دو پل قدیم و پل شهیدجهان آرا شده است.

وی اظهار داشت:محل اتصالی از پارک حجاب به کوت شیخ با توجه به اینکه در محدوده اتاق بازرگانی، صنایع و معادن می باشد، از کمسیون ماده 5 شهرداری منطقه 1 خرمشهر و معاونت شهرسازی مبنی بر بررسی موقعیت پل سوم درخواست شده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
پل قديم خرمشهر خيلي كم عرض است چرا مثل پل سوم اهواز(كيانپارس) تعريضش نمي كنند!!!!
الحمدلله كه قابل انجام هست
حالا يه پل ديگه هم اضافه كنند چي ميشه؟!!
:
:
:
آخرین اخبار