تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۹۳۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همه ازعقب نشینی واشنگتن می گویند
مقامات آمریکایی که نیاز جدی به توافق دارند با توجه به مدت محدود باقیمانده تا تمدید هفت روزه شان، در برخی موضوعات از موضع زیاده خواهانه شان کمی عقب نشسته اند.

همه ازعقب نشینی واشنگتن می گویند
 مذاکرات فشرده تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ حول مسائل و موضوعات اختلافی ادامه دارد. هر اندازه به پایان مذاکرات هسته ای نزدیک تر می شویم، فشارهای رسمی، رسانه ای و روانی واشنگتن بر روی اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان افزایش می یابد. این فشار همه جانبه با هدف عبور ایران از خطوط قرمز هسته ای و امتیازدهی تهران به غرب در موضوعات مهمی مانند بازرسی های فراپادمانی، سرعت دادن به بازگشت تحریمها در مقابل کاهش سرعت بازگشت ایران به فعالیتهای هسته ای و... صورت می گیرد.

شواهد و مستندات موجود حاکی از آن است که طی چند روز اخیر، طرف غربی تحت تاثیر سخنان مقامات ارشد کشورمان در هفته های گذشته و در پی آن مقاومت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، ناچار به عقب نشینی از برخی خواسته های اصلی خود در حوزه های اختلافی شده است. یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده کشورمان در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر به وین اعلام کرد:«طرف آمریکایی بر سر موضوع مهم بازرسی های نظامی و مکانیزم رفع تحریمها از خواسته های خود، که از سوی کری و مونیز به عنوان خطوط قرمز و موارد قطعی نام برده می شد، عقب نشینی کرده است.»

علاوه بر این منبع آگاه، بسیاری از خبرنگاران و تحلیلگران حاضر در وین از ایستادگی تیم مذاکره کننده ایران در برابر فشار روانی آمریکا و تروییکای اروپایی و عقب نشینی اعضای ۱+۵ در راستای رسیدن به توافق نهایی خبر می دهند. بر این اساس، خوشبینی طرفین نسبت به توافق نهایی میان ایران و طرف مقابل افزایش یافته است.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار