تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۹۳۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آيت​الله حيدري:
شب قدر، شب رقم خوردن تقديرها است
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که برای شب قدر تكاليف ویژه ای در اسلام توصیه شده است، گفت: پيشوايان والامقام اسلام، ما را در این شب به انجام تكاليفي مانند غسل، احيا و شب زنده داري، قرآن به سرگرفتن، نماز و دعا و استغفار و توبه دعوت کرده اند.

آيت​الله محسن حيدري در رابطه به شب قدر اظهار كرد: شب قدر از شب​هاي مقدس و متبرك اسلامي است و در تمام سال شبي به خوبي و فضيلت این شب نمي​رسد. خداوند در قرآن مجيد از آن به بزرگي ياد كرده و سوره​اي نيز به نام قدر نازل فرموده است.

وی افزود: واژه قدر در چند وجه به كار برده شده كه در یکی از این وجوه، قدر به معني منزلت است. ليلة​القدر يعني شبي كه منزلت بسيار بزرگي دارد و انساني كه در اين شب بتواند عبادت كند، به منزلت والايي خواهد رسيد.

آيت الله حيدري ادامه داد: وجه ديگر معناي قدر از برنامه​ريزي و تقدير گرفته شده است زیرا سرنوشت​ها، رزق​ها و تقديرها در این شب رقم مي​خورد.

وی عنوان كرد: بالاترين فضيلت شب قدر، همان طور كه در قرآن نیز آمده و می فرماید "و ما ادراك ما ليلة القدر (آيا مي​داني ليلة​القدر چيست؟)، ليلة القدر خيرٌ من الف شهر (شب قدر از هزار ماه بالاتر است)" آن است که ارزش هر نوع عبادت، جهاد در راه خدا، احسان و صدقه در این شب از هزار ماه بيشتر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار