تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۹۳۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرگ 6 نفر در بمب گذاری انتحاری در کلیسا
یک مقام صلیب سرخ اعلام کرد که یک بمب گذار انتحاری روز یکشنبه خود را در کلیسایی در شهر پوتیسکوم در شمال شرقی نیجریه منفجر کرد که بر اثر آن 6 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حسن الحاجی محمد مقام صلیب سرخ که از صحنه انفجار دیدن کرد، گفت: زمانی که فرد بمب گذار وارد کلیسا شد، مردم در حال عزیمت به این مکان بودند که در غیر اینصورت رقم تلفات، بالاتر از این تعداد می بود.

بمب گذاران و افراد مسلح بوکوحرام هفته گذشته در چند حمله بیش از 200 نفر را در نیجریه کشتند.

این حملات، خشم همگانی را در بر داشت به طوری که برخی خواستار برگزاری یک نشست بین المللی برای هماهنگی تهاجم علیه بوکوحرام شدند.

فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه با اعلام اینکه تهدید بوکوحرام در حال شدت یافتن است، از آمادگی کشورش برای برگزاری نشست سران کشورهای مختلف جهان به منظور بررسی راه های مبارزه با این گروه تروریستی خبر داد.

محمدو بوهاری رییس جمهوری جدید نیجریه قرار است بعد از ماه مبارک رمضان با همتای خود در کامرون دیدار کند. وی همچنین 20 ژوئیه (29 تیر ماه) با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دیدار و در مورد مبارزه با بوکوحرام بحث و تبادل نظر می کند.

پوتیسکوم، شهری در ایالت یوبه و در نزدیکی ایالت دورافتاده بورنو است. ایالت بورنو، پایگاهی برای بوکوحرام در نیجریه به شمار می رود و با کامرون، چاد و نیجر مرز مشترک دارد.

بالا گرفتن موج خشونت در نیجریه، این نگرانی را به وجود آورده است که دستاوردهای ارتش کشورهای نیجریه، نیجر، چاد و کامرون علیه تروریست های بوکوحرام، از بین رود.

این 4 کشور که جملگی با دریای چاد مرز مشترک دارند، پیشتر در سال جاری به منظور بازپس گیری بخشی از قلمروی اشغالی بوکوحرام در شمال شرقی نیجریه، با تروریست های این گروه وارد جنگ شدند.

قرار است یک نیروی منطقه ای جدید متشکل از 8 هزار و 700 سرباز از کشورهای نیجریه، نیجر، چاد، کامرون و بنین در پایان ماه جاری در این منطقه مستقر شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار