تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۹۳۹۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحقیق و تفحص از عملکرد تاسیسات دریایی بزودی در مجلس مطرح می شود
رییس فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد 20 ساله شرکت تاسیسات دریایی تا سه هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

سیدحسین دهدشتی دوشنبه گفت: هر سیستمی که پاسخگو نباشد زمینه ایجاد فساد در آن فراهم می شود.

وی اظهار داشت: موضوع دکل های گمشده زیر نظر شرکت تاسیسات دریایی است که در آن وزارت نفت با تاسیسات دریایی 6 میلیارد دلار قرار داد بسته و پول آن را نیز پرداخت کرده ولی این قرارداد خروجی نداشت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهمن ماه سال 1392 به عنوان رییس فراکسیون دریایی مجلس مکاتباتی با شرکت تاسیسات دریایی صورت گرفت ولی پاسخ روشنی در این رابطه داده نشد.

دهدشتی اظهار داشت: با تغییر مدیر عامل شرکت تاسیسات دریایی در بهمن ماه سال گذشته و گفت و گو با وی، مشخص شد که مسوولان این شرکت پاسخگو نیستند و موضوع تحقق و تفحص از تاسیسات دریایی از تیرماه 1393 از سوی 16 نماینده مجلس مطرح شد که با تاخیر دو ماه در کمیسیون انرژی مجلس مطرح و در کمیسیون رد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چهار عضو کمیسیون انرژی و 12 نماینده عضو دیگر کمیسیون های مجلس از امضا کنندگان این طرح بودند که یکی از موارد درخواست شده در تحقیق و تفحص از تاسیسات دریایی پیگیری بحث دکل های مفقود شده است.

عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرکت تاسیسات دریایی، فعالیت شرکت های زیر مجموعه مانند کیتو و گلوبال، سرمایه گذاری ها و سهام های واگذار شده، قراردادها و تعهدات این شرکت ها مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرد.

رییس فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان نیز سازمان بازرسی کل کشور وارد موضوع تحقیق و تفحصی از شرکت تاسیسات دریایی شده است.

وی افزود: افراد شاخص و مهمی در بحث دکل های گمشده دست دارند که باید پاسخگوی مردم و دستگاه قضایی باشند و نمایندگان مجلس نیز تاکید دارند تا در رابطه با موضوع دکل نفتی گمشده از گزینه تحقیق و تفحص استفاده شود.

لازم بذکر است ؛ پیش از این، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره سرنوشت دکل نفتی گمشده ایرانی گفته بود که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دستور بررسی موضوع مفقود شدن دکل نفتی متعلق به ایران را که حدود ۷۸ میلیون دلار ارزش دارد، به رئیس کمیسیون انرژی مجلس داده است.

وزیر نفت نیز، دوم تیرماه با تائید مفقود شدن یک دکل نفتی ایرانی در زمان فعالیت دولت گذشته، گفت:موضوع مفقود شدن دکل نفتی متعلق به ایران واقعیت دارد و با پیگیری و شکایت ما پرونده ای در این خصوص تشکیل شده است.

یک دستگاه دکل نفتی با حدود مبلغ ۷۸ میلیون دلار در سال ۹۰ به نام دکل «دین» از یک شرکت خارجی خریداری شده که مفقود شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار