تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۹۳۹۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح ایمن‌سازی پل شهید ناجیان وارد مرحله عملیاتی شد
فرماندار شهرستان شوش گفت: با انتخاب پیمانکار، طرح تعریض و ایمن سازی پل شهید ناجیان در غرب کرخه وارد مرحله عملیاتی شده است.

پل شهید ناجیان احداثی بر روی رودخانه کرخه تنها مسیر دسترسی شوش به منطقه غرب کرخه و منطقه عملیاتی فتح المبین است که ارتباط زمینی شهرستان شوش با استان ایلام و نیز دسترسی به مرز مشترک با عراق را برقرار می کند.

رضا نجاتی روز دوشنبه اعتبار اولیه برای تعریض و ایمن سازی پل شهید ناجیان را 65 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با تعریض این پل تردد ساکنان منطقه غرب کرخه با سهولت بهتری انجام شده و انتقال محصولات کشاورزی بخش فتح المبین شوش به بازارهای منطقه نیز تسهیل می شود.

پل شهید ناجیان با عرض پنج متر و طول 490 متر بر روی رودخانه کرخه احداث شده است.

عبور خودروها به ویژه کامیون های حامل بار و محصولات کشاورزی از روی این پل به دلیل عرض کم به سختی انجام می شود.

دسترسی به بخشی از طرح احیای اراضی کشاورزی استان خوزستان در قالب طرح مقام معظم رهبری ، یادمان های دفاع مقدس در غرب کرخه ،تاسیسات آبی حوزه پایین دست سد کرخه ، تاسیسات نفتی و تردد ساکنان بیش از 40 روستای محروم بخش فتح المبین از طریق پل شهید ناجیان امکانپذیر می باشد.

فرماندار شوش همچنین از انتخاب پیمانکار مجری طرح تقاطع غیر همسطح نظام مافی خبر داد و اعتبار اولیه اجرای این طرح مهم در مسیر جاده سراسری جنوب ، تهران را 150 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:طرح تعریض و ایمن سازی پل شهید ناجیان و نیز تقاطع غیر همسطح نظام مافی از مهمترین طرح های شهرستان شوش در حوزه راه می باشند.

نجاتی افزود: پیش از این در سال های گذشته پروژه تقاطع غیر همسطح نظام مافی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان به مناقصه گذاشته شد اما به علت عدم تخصیص اعتبار از محل منابع ملی و نیز کمبود اعتبار استانی عملیات اجرایی آن با 11 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

وی افزود:احداث تقاطع غیر همسطح نظام مافی در مسیر جاده سراسری جنوب ، تهران نقش مهمی در کاهش سوانح جاده ای در محدوده شهرستان شوش دارد.

فرماندار شوش افزود:طرح تعریض پل شهید ناجیان و نیز تقاطع غیر همسطح نظام مافی به عنوان مطالبه جدی مردم این شهرستان در سالجاری با جدیت پیگیری می شوند.

شهرستان شوش با وجود آثار باستانی فراوان و منحصر بفرد و نیز یادمان های دفاع مقدس ، همچنین زیارتگاه حضرت دانیال نبی (ع) از ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری برخوردار می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار