تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۹۴۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سلمان زاده:
روستائیان محل زندگی خود و دام‌هایشان را از هم جدا کنند
تا جایی که امکان دارد باید مکان زندگی دام وانسان از هم جدا شود و در صورت وجود کنه، محل زندگی دام حتما باید سم پاشی شود. از آنجا که ممکن است بیماری در حیوان بدون علامت وجود داشته باشد، محل نگهداری دامها باید توسط اداره دامپزشکی به صورت مرتب بازدید شود
خوزنیوز: سرپرس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در 5 سال اخیر موردی از ابتلا به تب کنگو در سطح استان خوزستان گزارش نشده است.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر شکراله سلمان زاده اظهار کرد: بیماری تب کنگو، از بیماریهای بومی در استان خوزستان محسوب می شود. شرایط انتقال این بیماری در خوزستان با توجه به وجود دام و هم چنین کنه ای که موجب انتقال این بیماری می شود، فراهم است.

وی عنوان کرد: با این حال، خوشبختانه در 5 سال گذشته در سطح استان خوزستان موردی از بیماری تب کنگو وجود نداشته است.

سلمان زاده در رابطه با توصیه های لازم برای پیشگیری از بیماری تب کنگو گفت: تا جایی که امکان دارد باید مکان زندگی دام وانسان از هم جدا شود و در صورت وجود کنه، محل زندگی دام حتما باید سم پاشی شود. از آنجا که ممکن است بیماری در حیوان بدون علامت وجود داشته باشد، محل نگهداری دامها باید توسط اداره دامپزشکی به صورت مرتب بازدید شود.

وی افزود: مردم باید از خریدن دام زنده به شدت پرهیز کرده و حتی کسانی که نذر دارند، گوشت مورد نظر خود را از کشتارگاهها تهیه کرده و به هیچ وجه خود اقدام به ذبح نکنند زیرا علاوه بر گزش کنه، تماس مستقیم با خون دام آلوده هم می تواند موجب انتقال بیماری تب کنگو شود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: گوشت مورد نظر خود را حتما از مکان‌های معتبر که گوشت توزیعی آن توسط اداره دامپزشکی تایید  شده، تهیه کنید و از خریدن گوشت از دوره گردها که در حاشیه شهر بیشتر دیده می شود، به شدت اجتناب کنید.
:
:
:
آخرین اخبار