تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۹۴۰۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی :
فرهنگ ورزش‌ همگانی را نمی‌توان یك شبه جا انداخت
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: همگانی كردن ورزش پروسه‌ای طولانی و زمان‌بر و كاری فرهنگی است و نمی‌توان یك شبه این فرهنگ را جا انداخت.

علی مجدآرا اظهار كرد: در بحث ورزش همگانی، خوزستان را نسبت به استان​های دیگر بسیار مثبت و خوب حس كردم و شاهد قابلیت‎های بالایی بودند؛ چرا كه من بیشتر شهرستان​ها را از نزدیك دیده‌ام و بررسی كرده‌ام و این استان واقعا جزو استان​های پرقابلیت است.

وی ادامه داد: با توجه به این قابلیت​های بالا و مدیریت والایی كه در سطح استان وجود دارد، آقای سالمی (رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان) را به عنوان مشاور فدراسیون برگزیدیم، زیرا می​دانیم در این استان حركت​های خوبی در امر ورزش همگانی از سوی وی انجام می​شود.

رییس فدراسیون ورزش​های همگانی افزود: به همین سبب كمكی جهت هیات​های مختلف استان انجام دادیم و ما مُصر هستیم برنامه​های خوبی كه آقای سالمی جهت این چهار سال تدارك دیده است را انجام بدهیم. هم ما كمك می​كنیم و هم آقای كیانی​زاده (مدیركل ورزش و جوانان خوزستان) تا مردم ما كه دارای قابلیت​های بالا در ورزش همگانی هستند به این سمت روی آورند.

وی بیان كرد: من از همین جا به همه مردم خوزستان می​گویم كه ورزش همگانی مدیریت همگانی می‎طلبد و مختص بنده، آقای كیانی​زاده یا آقای سالمی نیست بلكه مربوط به تمام پدر و مادرهاست. پدر و مادرها باید دست بچه​های خود را بگیرند و ورزش همگانی را در پارك​ها و میادین و در شب، روز، بعدازظهر و یا هر زمانی كه وقت دارند، انجام دهند.

مجدآرا افزود: ورزش همگانی، ورزشی است كه نه احتیاج به زمان دارد و نه مكان. هیچ محدودیت زمانی و از طرفی محدودیت جنسی ندارد؛ بنابراین پدران و مادران به خصوص در فصل تابستان باید طوری فرزندان خود را به سمت این ورزش سوق دهند و به گونه​ای برنامه​ریزی كنند كه به ما كمك كنند تا ورزش همگانی در سطح كشور رواج پیدا كند.

وی با بیان این‌كه سال گذشته بیش از 1200 كلاس آموزشی برگزار کردیم، خاطرنشان‌كرد: از این تعداد پنج كلاس رایگان را به این استان دادیم. امسال نیز با توجه به این كه آقای سالمی انتخاب شده است، از همین جا اعلام می​كنیم كه پنج كلاس رایگان به خوزستان اختصاص می‌دهیم و انتظار داریم كه در هر رشته​ای كه هیات به ما اعلام كند حتما برای آن‌ها مربی بفرستیم و انتظار داریم كه واقعا رشته و دانش ورزشی را روز به روز ارتقا دهیم.

رییس فدراسیون ورزش​های همگانی گفت: مسلما ورزش همگانی جایگاه خود را در كشور هنوز پیدا نكرده است چرا كه اگر این‌گونه بود، طی سال‌های گذشته مقام معظم رهبری آنقدر روی این مساله تاكید نمی‌كردند. همگانی كردن ورزش پروسه​ای طولانی و زمان​بر و كاری فرهنگی است كه نمی​توان یك شبه این فرهنگ را جا انداخت، بنابراین این فرهنگ‌سازی باید انجام شود و از طرفی انجام این امر نیز دست من نیست.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از سلامت جامعه به میان می‎آید، همه اركان جامعه از وزارت بهداشت و درمان گرفته تا رییس جمهور و وزرا و پدران و مادران همه و همه مسوول هستند تا این ورزش همگانی را گسترش دهند ولی آن‌چه كه ما می​دانیم این است كه حدود دو سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند كه "ورزش به صورت همگانی، امروز از گذشته بهتر است" و سپس گفتند كه "ورزش همگانی بسیاری از معضلات اجتماعی را حل می​كند و باید جدی گرفته شود". بنابراین روند كارمان، روند بسیار خوبی است و از صدا و سیما و مراكز دیگر می‌خواهیم كه فرهنگ‌سازی ورزش همگانی را اشاعه دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار