تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۹۴۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش وابستگی به درآمدهای نفت در خوزستان باید حساب‌شده باشد
نماینده مسجدسلیمان گفت: طرح استانداری برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در خوزستان باید حساب‌شده باشد در غیر اینصورت برای استان مشکل ایجاد می‌کند
نماینده مسجدسلیمان گفت: طرح استانداری برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در خوزستان باید حساب‌شده باشد در غیر اینصورت برای استان مشکل ایجاد می‌کند.

کاهش وابستگی به درآمدهای نفت در خوزستان باید حساب‌شده باشداسماعیل جلیلی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های خوزستان، وجود منابع نفتی بوده و انتظار مسئولان استان این است که از این مزیت‌ها در راستای توسعه و پیشرفت خوزستان برای بخش‌های مختلف بهره‌گیری شود.

وی افزود: تمرکز و کاهش وابستگی به نفت، یک سری الزامات دارد. یعنی به‌تناسب کاهش این وابستگی، باید افزایش درآمد از سایر منابع مانند مالیات باید انجام شود. در واقع برای این کاهش نیازمند تحرک بخشی به تولید و رشد اقتصادی بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی در کشور هستیم.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش وابستگی به نفت بدون توجه به تولید و رونق آن، باعث افزایش مشکلات هم می‌شود. هر چند در سال‌های اخیر رویکرد دولت‌ها تأکید بر کاهش وابستگی بودجه به نفت در خوزستان است.

جلیلی بیان کرد: تمرکز درآمدهای نفتی برای ایجاد زیرساخت‌های نفتی در قالب صندوق توسعه ملی به‌عنوان گام مهم به شمار می‌رود. چنانچه این صنایع به‌درستی برای ایجاد توازن و نقش‌آفرینی بر اساس مزیت‌های آنها با بهره‌گیری از منابع این صندوق موردتوجه قرار نگیرد، قطعا می‌تواند همچنان شکاف بین مناطق آن را به مناطق برخوردار و غیر برخوردار تقسیم کند.

وی یادآور شد: کاهش وابستگی به نفت در خوزستان اگر با توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت تولید در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی همراه شود قطعا می‌تواند آثار مثبتی بر رشد اقتصادی استان داشته باشد.

گفتنی ست ؛ استانداری خوزستان به دنبال طرحی است که بودجه خوزستان را بدون اتکا به درآمدهای نفتی ببندد که در این زمینه برخی کارشناسان ضمن مثبت ارزیابی کردن این طرح، بی توجهی به مشکلات ناشی از آن را نیز خطرآفرین توصیف کرده اند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار