تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۹۴۱۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد اکسین برای ساخت دو یدک کش بزرگ به کشتی سازی خرمشهر ورق عریض می دهد
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: برای نخستین بار، این شرکت با امضای قراردادی با صنایع کشتی سازی خرمشهر، ورق های عریض مورد نیاز به منظور ساخت دو فروند هاورکرافت (یدک کش) بزرگ را تامین می کند.

فولاد اکسین برای ساخت دو یدک کش بزرگ به کشتی سازی خرمشهر ورق عریض می دهدعزیز قنواتی دوشنبه شب در حاشیه آیین افطاری ایتام در مسجدالنبی(ص) باهنر اهواز اظهار کرد: صنایع کشتی سازی داخلی که پیش تر برای تامین نیاز خود به ورق های عریض به شرکت های خارجی مراجعه می کردند به سمت شرکت های داخلی گرایش پیدا کرده اند.

وی اضافه کرد: بدنه یک یدک کش سه تا چهار هزار تن وزن دارد که به همین میزان ورق های عریض از نوع A283 و A516 توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان تامین می شود.

قنواتی همچنین با اشاره به توانمندی این شرکت در ساخت ورق فولادی زیردریایی گفت: شرکت فولاد اکسین در چارچوب توانمندسازی داخلی آمادی لازم را برای همکاری با شرکت های داخلی دارد.

*صادرات 14هزار تنی به عراق

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از صادرات 14هزار تن ورق های ساختمانی به کشور عراق خبر داد و گفت: از آنجایی که طراحان سازه های ساختمانی در کشور عراق شرکت های خارجی هستند توصیه می کنند که ورق های مورد نیاز خود را از طریق شرکت های خارجی تامین کنند که با توجه به مذاکرات دی ماه پارسال با طرف های عراقی در نمایشگاهی که با حضور معاون اول رییس جمهوری و مقام های بلندپایه کشوری در این کشور برپا شد مذاکرات لازم در چارچوب تامین نیازمندی های کشور عراق به ورق های عریض صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در ادامه همچنین به امضای قرارداد این شرکت با پایانه های نفتی ایران گفت: این شرکت برای ساخت مخازن ذخیره سازی نفت به حجم 20میلیون بشکه ،پلیت(ورق) های مورد نیاز آن را تامین می کند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان در چارچوب نیاز صنایع عظیم کشور به ورق فولادی با عرض بالا، از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرده است.

فعالیت اصلی شرکت تولید انواع ورق های فولادی تا عرض 4.5 متر با ضخامت های مختلف، مقاومت بالا (High Strength) و منحصر به فرد در کشور و خاورمیانه و همچنین انجام عملیات احیای مستقیم، ذوب و ریخته گری اسلب عریض، نورد و تولید ورق و انجام تمام عملیاتی که در جهت تحقق این اهداف ضرورت دارد.

محصولات تولیدی و نهایی شرکت انواع ورق فولادی با مقاومت بالا برای مصارف گوناگون مانند لوله انتقال نفت و گاز با قطر بالا، صنایع کشتی سازی، دیگ بخار صنعتی و نیروگاهی، مخازن زیر فشار و مخازن بزرگ ذخیره مایعات نفتی وشیمیایی، ورق فولادی مخصوص برای مصرف در سازه های خاص با خواص مکانیکی متنوع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار