تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۹۴۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنایع مادر حامی صنایع کوچک نیستند
مدیر عامل شهرک صنعتی شماره 3 اهواز با بیان اینکه تولیدات این شهرک به طور عمده در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت فولاد و شرکت آب و فاضلاب کاربرد دارد، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات صنعتگران این شهرک نبود ارتباط با صنایع بزرگ استان است و این صنایع، صنایع کوچک را حمایت نمی‌کنند.

علیرضا طباطبایی اظهار کرد: صنعتگران مستقر در شهرک‌های صنعتی حدود چند ماه است که بابت فروش محصولات خود به شرکت‌های ملی حفاری ایران و مناطق نفتخیز جنوب هیچ گونه مبلغی را دریافتی نکرده‌اند و این مساله موجب افت سرمایه در گردش در این صنایع شده است.

وی افزود: شرکت‌های خریدار باید به صورت ماهانه بهای محصول خریداری شده را پرداخت کنند زیرا ادامه فعالیت صنعتگران وابسته به همین معاملات و فروش محصولات است.

طباطبایی در خصوص تسهیلات بانکی که در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: نرخ بهره تسهیلات بانکی بسیار بالا است و در حالت خوشبینانه سوددهی واحدهای صنعتی و تولیدی تا 10 درصد است و بنابراین پرداخت سود بالا به بانک‌ها برای آن‌ها امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: اگر چه همواره بحث حمایت از صنعت مطرح می‌شود اما اداراتی همچون مالیات، دارایی و بیمه برای صنعتگران هیچ گونه تخفیفی در نظر نمی‌گیرند.

مدیر عامل شهرک صنعتی شماره 3 اهواز در ادامه به مشکل کمبود آب در این شهرک اشاره و خاطر نشان کرد: با وجود پیگیری های مکرر ما و قول‌های شرکت‌های متولی تامین آب هنوز اقدام موثری برای حل این مشکل انجام نشده است.

طباطبایی درباره امضای اولین قرارداد همکاری بین واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های مادر استان، تصریح کرد: این قرارداد بین شرکت شهرک صنعتی شماره سه و فولاد اکسین خوزستان به امضا رسید و مقرر شد تا محصولات مورد نیاز صنایع بدون هیچ گونه محدودیت و واسطه‌ای توسط فولاد اکسین تامین شود؛ این قرارداد موجب حذف واسطه ها و دسترسی راحت صنایع ما به تولیدات فولاد اکسین شده است.

وی گفت: در مرحله نخست این قرارداد 10 تن ورق‌های st37 و st52 توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان تامین خواهد شد و با توجه به نیاز ما به ورق های دیگر، در مراحل بعدی این میزان تا یک هزار تن قابل افزایش است.

طباطبایی ادامه داد: این قرار هیچ گونه سقف و محدودیتی ندارد و شرکت شهرک صنعتی شماره سه نیز متعهد شده است که هر 3 ماه یکبار مبلغ ورق ها را پرداخت کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار