تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۹۴۱۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
گروه های تکفیری ادامه دهنده راه خوارج هستند
امام جمعه موقت اهواز گفت: خوارج در گذشته بر اثر انحراف عقيدتي ايجاد شده بودند در حاليكه گروه​هاي تكفيري امروز مزدور قدرتهاي استكباري هستند.

حجت​الاسلام و المسلمين سیدابوالحسن حسن​زاده اظهار كرد: اولين حركت خوارج در تاریخ به شهادت رساندن امام علي(ع) بوده است. اين گروه پس از ايجاد شدن با ديدگاه​هاي بسيار خطرناك و يك ظاهر ديني بين مسلمانان ظاهر شدند ولی با روح اسلام هيچگونه سازگاري نداشتند و بيشتر به ظاهر دين عمل مي​كردند.

وي افزود: مهم​ترين كار گروه خوارج، به شهادت رساندن اميرالمومنين علي​بن​ابيطالب(ع) در سال چهلم هجري بود. شهادت اميرالمومنين به بيدار كردن مسلمانان منتهي شد و در منزوي كردن اين گروه فكري تاثير بسیاری داشت. شهادت اميرالمؤمنين حركت خوارج را بسيار ضعيف كرد هر چند خوارج در تاريخ از بين نرفتند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: داعش و ساير گروه​هاي تكفيري كه امروز وجود دارند در واقع همان خوارج و ادامه دهنده راه آنها هستند. اگرچه بين اين گروه​ها تفاوت​هايي است ولي نقاط مشترك بسياري دارند از جمله محكوم كردن ديگران و تنها خود را حق پنداشتن.

حسن​زاده اظهار كرد: گروه​هاي تكفيري امروز مزدور قدرت​هاي اسكتباري هستند، اما خوارج بر اثر انحراف فكري و عقيدتي و مسائل سياسي داخلي بين مسلمانان به وجود آمدند.

وي عنوان كرد: دشمنان اميرالمؤمنين(ع) به دليل اين كه نمي​توانستند با تفكرات، استدلال و منطق بسيار ساده و محكم و همچنين قاطعيت امام(ع) در صحنه​هاي مديريتي كشور مقابله كنند و وقتي می دیدند که اميرالمؤمنين براي دفاع از مردم و حفظ حقوقشان به مقابله با آنها می پردازد، كينه امام را در دلهاي خود انداخته و وي را به شهادت رسانند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: مقابله با كساني كه اعتقادي به دین نداشته و قصد مقابله آشكار با دين را دارند، بسیار آسانتر از مقابله با گروه هایی است که با استفاده از دین به مبارزه با خود دین می پردازند و این امر هم در گذشته و هم در زمان حال قابل مشاهده است.

حسن​زاده گفت: در قالب دين به مقابله با دين آمدن هم مقابله و مبارزه را مشكل​تر و هم رسيدن دشمنان به اهدافشان را آسانتر مي​كند. اين شیوه از ديرباز وجود داشته همان گونه که فرعون هم به مردم خود مي​گفت: وانصروا الهتكم (برويد خدايان خود را ياري كنيد)، إِنِّي أَخَافُ أَن يُبَدِّلَ دِينَكُمْ (من مي​ترسم موسي دين شما را تغيير دهد). بدین شیوه فرعون با اين جنبه دين​داري به مقابله با حضرت موسي(ع) آمد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار