تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۹۴۲۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو مجلس خبرگان رهبری:
دشمنان می خواهند مساله فلسطین را کوچک نشان دهند
نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری و عضو حقوقدانان شورای نگهبان گفت: دشمنان اسلام و امت اسلامی با جنگ روانی، مساله فلسطین را به عنوان یک مساله کوچک نشان می دهند که باید با راهپیمایی در روز قدس همه وجدان های درون امت اسلامی وملت های آزادیخواه جهان را بیدار کنیم.

دشمنان می خواهند مساله فلسطین را کوچک نشان دهندآیت الله عباس کعبی روز سه شنبه اظهار کرد: آزادی قدس شریف راهبرد پایه ای امام خمینی (ره) برای تحقق پیشرفت و تمدن نبوغ انسانی و اسلامی در ظرفیت جهان اسلام است.

وی افزود: آزادی قدس باید نقطه مرکزی اندیشه و تفکر و عواطف و احساسات جهان اسلام باشد و در فقه اسلامی راهپیمایی روز قدس که به مثابه یک جهاد و امداد به درماندگان و بی پناهان و یاری مظلومان است، در جمعه آخر ماه مبارک رمضان و راهپیمایی با زبان روزه ثواب مضاعف دارد.

آیت الله کعبی گفت: اگر مساله فلسطین را به قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم کنیم، خواهیم دید که پس از انقلاب اسلامی در اثر هدایت ها و روشنگری های امام راحل سال به سال به آزادی قدس شریف نزدیک تر می شویم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینکه برخی از گروه ها و جریانات در داخل و خارج و در خود فلسطین آرمان قدس را خاموش می کنند و به عنوان مساله اصلی جهان اسلام معرفی نمی کنند خطر بزرگی است.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) آرمان قدس را از عرصه دولت ها و ملت ها بیرون کشاند و آزادی قدس را به عنوان جریان فعال در فتح جهان اسلام و روابط بین الملل زنده نگه داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز جریان تکفیری ها با بهره گیری از اندیشه قهرمان در حال خیانت به امت اسلامی و آرمان فلسطین و قدس هستند گفت: اهمیت امر این است که تکفیری ها در صف فرماندهی دشمنان آرمان قدس هستند و مزدوران آمریکا و صهیونیست و نیروهای عملیاتی تکفیری در گام پنهان کاری صهیونیستها افتاده اند.

وی یادآور شد: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس احیای آرمان های امام راحل و واجب عینی است و بر هر مرد و زن مسلمان واجب است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آزادی قدس شریف را سر دهند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در اهواز از ساعت 11:30 صبح روز جمعه 19تیر مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان از مسجد آیت الله موسوی جزایری واقع در بازار سرپوشیده حضرت امام خمینی (ره) به سمت مصلای مهدیه حضرت امام خمینی (ره) این شهر برگزار می شود.

امام راحل در مرداد ماه 1358در دفاع از آرمان ملت فلسطین ، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند.

ملت های آزادیخواه جهان همه ساله در روز جهانی قدس ، فریاد آزادی نخستین قبله مسلمین و نابودی اسراییل را از صفحه روزگار سر می دهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار