تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۹۴۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
7 محصول اندیمشک نشان سبز محصول سالم دریافت کردند
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک گفت:شش محصول کشاورزی و نیز مرغ سبز تولید شهرستان اندیمشک موفق به دریافت نشان ( برند) محصول سالم و ارگانیک شدند.

محمدجعفر آفرین روز سه شنبه این محصولات را شامل پیاز ، سیب زمینی ، چغندر قند ، گندم ، سبزیجات برگی و کاهو و نیز مرغ سبز عنوان کرد و افزود:جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با تشویق و ترغیب کشاورزان به استفاده از روش های مفید در بخش کشاورزی و کاهش مصرف سم و کود شیمیایی تولید محصول سالم را در این بخش هدف گذاری کرده است.

وی ترویج مصرف کودهای سنتی و آلی و مواد غیر شیمیایی برای کنترل آفات و بیماری های گیاهی را از عوامل موثر در تولید محصول سالم و اخذ نشان محصول سبز و ارگانیک در شهرستان اندیمشک عنوان کرد.

آفرین بیان کرد:دریافت نشان محصول سالم بیانگر سلامت محصولات تولیدی در اندیمشک و کمک به سلامت جامعه همچنین کاهش هزینه تولید می باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: سالانه افزون بر 600 هزار تن انواع محصولات ‏کشاورزی از 56 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک تولید می شود که 250 هزار تن آن از نوع محصولات ارگانیک است.

وی گفت:با وجود خشکسالی جهاد کشاورزی تلاش می کند با ترویج روش های ‏علمی در بخش های مختلف کشاورزی از پتانسیل موجود شهرستان در راستای تولید محصولات سالم استفاده کند.‏

وی عمده محصولات زراعی کشت شده در این شهرستان را گندم ، جو ، کلزا ، ذرت دانه ،ذرت علوفه ای ،سبزی و صیفی ، سیب زمینی ، پیاز و انواع حبوبات ذکر کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک تعداد بهره برداران در بخش دام در این شهرستان را افزون بر دو هزار و 300 بهره برداری عنوان کرد و گفت:در بخش باغبانی نیز اندیمشک دارای 915 هکتار باغ مرکبات ، انار ،انجیر ، زیتون ، انگور و گردو می باشد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: اندیمشک
:
:
:
آخرین اخبار