تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۹۴۲۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیانی‌زاده خبر داد:
راه​اندازی صندوق حمایت از پیشكسوتان و ورزشكاران استان
مدیركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در سال جاری به دنبال راه​اندازی صندوق حمایت از پیشكسوتان و ورزشكاران استان هستیم
مدیركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در سال جاری به دنبال راه​اندازی صندوق حمایت از پیشكسوتان و ورزشكاران استان هستیم.

فرامرز كیانی​زاده در اولین جلسه شورای ورزش استان كه امروز (سه​شنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: یكی از كارهایی که در سال 93 انجام دادیم، تشكیل شورای ورزش استان بود و به دنبال آن شورای ورزش شهرستان‌ها نیز برگزار شد. در راستای شورای شهرستانی 80 جلسه به ریاست فرمانداران آن شهرستان​ها برگزار شد كه دارای 567 مصوبه بودند كه بیش از 70 درصد این مصوبات، اجرایی شدند.

وی بیان كرد: تشكیل شورای ورزش استان‌ها و شهرستان​ها كمك بسیار خوبی به ورزش استان در سال 94 است. همچنین با نظر آقای مقتدایی، پارلمان ورزش استان نیز در سال 93 تشكیل شد كه این امر در نوع خود در كشور بی​نظیر بود و در اولین جلسه آن نیز پیام وزیر ورزش و جوانان نیز قرائت شد و این پارلمان به عنوان یك الگو برای وزارت ارسال شد.

مدیركل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌كرد: در سال گذشته 15 افتتاحیه داشتیم و با پیگیری​هایی كه در این سال صورت گرفت، برای سال جاری بیش از 30 پروژه افتتاح خواهد شد. از جمله پروژه​هایی كه در سال 93 افتتاح شدند، می‌توان به ساختمان اداری و اداره ورزش و جوانان اهواز، ​پایگاه قهرمانی و استعدادیابی و پیست موتورسواری و اتومبیلرانی غدیر اهواز اشاره کرد.

وی با اشاره به بخش عمرانی و استفاده از ماده 180، گفت: با استفاده از این ماده، اعتباری برای مناطق كمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته شده بود كه با تعاملی كه با نمایندگان استان برقرار كردیم، توانستیم مبلغی را در این زمینه به ورزش استان اختصاص دهیم.
 
كیانی​زاده خاطرنشان‌كرد: سال گذشته در چندین نوبت مراسم تجلیل از قهرمانان استان كه در میادین بین‌الملی، آسیایی و جهانی صاحب مدال شده بودند را با حضور استاندار و آقای خبیر، معاون وی برگزار كردیم كه انگیزه مضاعفی به ورزشكاران داد و شاهد بودیم كه آن‌ها توانستند در عرصه​های بین​المللی مقام​های بیشتری كسب كنند.

وی بیان كرد: اعتقاد ما این است كه باید از هر دو بخش مالی و انسانی بیشتر استفاده كنیم و ما در این راستا با حمایت آقای مقتدایی سال گذشته توانستیم برای اولین بار میزبان مسابقات لیگ جهانی كشتی فرنگی باشیم. همچنین رقابت​های بین​المللی بوكس را به مناسب شكست حصر آبادان میزبانی كردیم و 41 میزبانی كشوری به جز لیگ​های كشوری را در استان داشتیم. ما در سال 93 مسابقات چندجانبه را نیز با نظر آقای مقتدایی برگزار كردیم كه پویایی بسیاری در ورزش استان و بین جوانان به وجود آورد.

مدیركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اعتقادمان این است كه اگر می​خواهیم در ورزش شاهد عملیاتی كردن برنامه​های‌مان باشیم باید به یك درآمد ثابت و پایدار برسیم. در این راستا به دنبال كسب درآمدهای ثابت برای ورزش استان بودیم و از جمله كارهایی كه انجام شد، ایجاد مغازه​هایی برای رسیدن به درآمد بود كه این امر به نوبه خود می​تواند كمك بسیار بزرگی به ورزش استان باشد.

وی خاطرنشان‌كرد: در یكی از جلسات شورای ورزش استان مصوب شد كه جلسات هدفگذاری هیات​های ورزشی انجام شود كه ما این كار را انجام دادیم و شاخصه​های مهم را برای هیات​های‌مان تفكیك كردیم و در این زمینه 41 جلسه تخصصی با هیات​ها داشتیم و یك تفاهم​نامه بین هیات​ها و اداره‌كل ورزش و جوانان استان نیز ایجاد شد و هیات​ها موظف شدند كه برنامه​های‌شان را انجام دهند، ضمن این‌كه ما هم موظف شدیم ضمن كنترل، مبلغی را در اختیار هیات​ها بگذاریم.
 
كیانی​زاده گفت: نتیجه تمام تلاش​ها و مساعدت​هایی که در این حوزه صورت گرفت، رشد و مدال‌هایی بود كه شاهد آن بودیم. ما سال گذشته قول دادیم ضمن این كه این اداره‌كل رشد داشته باشد، بتواند به عنوان اداره برتر كشور نیز شناخته شود و با این آمار و عملكردی كه داشته​ایم، مسلما استان اول خواهیم بود. ما در بدترین سال مالی كشور، بهترین آمار را رقم زدیم و جا دارد در این زمینه از استاندار خوزستان و به ویژه آقای خبیر كه به ورزش بسیار مساعدت و كمك داشتند، تشكر كنم.

وی خاطرنشان‌كرد: در سال 94 به دنبال این هستیم كه نقاط ضعف​مان را برطرف كنیم. ما در سال 93 برنامه‌های بسیاری داشتیم كه بخشی از آن‌ها به دلیل كمبود منابع مالی و بخشی دیگر به دلیل عدم وقت لازم، محقق نشدند و امیدوارم در سال 94 تمام كارهایی كه مدنظر بودند، محقق شوند.

مدیركل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به یك درصد بند ب ماده 117، گفت: این بند به شركت‌ها و ادارات این اجازه را می​دهد كه یك درصد از منابع مالی خود را به ورزش اختصاص دهند كه 40 درصد از آن متعلق به ورزش آن دستگاه، 30 درصد صرف كارهای ورزشی عمرانی و آموزش و پرورش و 30 درصد آن هم به وزارت ورزش و جوانان تعلق می​گیرد كه این خوب است و قرار است در آینده​ای نزدیك مصوب آن به دست‌مان برسد.

وی با اشاره به فرسودگی دستگاه​های ورزشی موجود در استان، عنوان كرد: آخرین باری كه برای ورزش استان تجهیزات خریداری شد، به 10، 15 سال پیش و دوران آقای مقتدایی برمی​گردد. اكنون تجهیزات ورزشی استان فرسوده شده​اند كه خطرات زیادی را در بر دارد. ما المپیك 2016 را در پیش داریم و با توجه به این‌كه 651 مدال طلای كشوری داشته​ایم و ورزشكاران ما می​توانند برای این المپیك به عضویت تیم‌ملی در بیایند، نیاز است كه تجهیزاتی خریداری شود كه برای این بخش پنج تا هفت میلیارد تومان پیش​بینی شده است.

كیانی​زاده بیان كرد: در سال 94 توجه ویژه​ای به بخش بانوان خواهیم داشت. این بخش در سال 93 رشد خوبی داشت ولی سهم مدال​آوری آن نسبت به بخش آقایان خیلی كم بود و ما در این زمینه یكسری جلسات را برگزار كرده‌ایم و در حال كار كردن در این بخش هستیم. همچنین توجه به بخش جانبازان و معلولان كه مدال​های زیادی را برای استان كسب می​كنند، مدنظر قرار دارد.

وی خاطرنشان‌كرد: در سال 94 از جمله اقداماتی كه قصد انجام آن را داریم راه​اندازی صندوق حمایت از پیشكسوتان و ورزشكاران است كه این برای ورزش استان لازم و نیاز است. همچنین راه​اندازی ستاد و كمیته خیرین ورزشی مدنظر است كه دستورالعمل آن هم ابلاغ شده است و می​تواند به ما كمك كند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار