تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۹۴۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمود رحمانی؛کارگردان جوان مورد علاقه فراستی
مسعود فراستی منتقد نکته سنج و سختگیر سینمای ایران و کارشناس ثابت برنامه سینمایی «هفت»، در جدیدترین برنامه هفت که به طور زنده از شبکه سوم سیما پخش می شود، سخن یکی از میهمانان برنامه مبنی بر اینکه "محمود رحمانی کارگردان جوان مورد علاقه فراستی است" را تایید کرد. 

به گزارش ایبنانیوز، در جدیدترین برنامه هفت که مورخ ۰۸/۰۷/۹۰ بطور زنده از شبکه سوم سیما پخش شد، یکی از مهمانان برنامه که در حال صحبت کلی درباره کارگردانان جوان و با آتیه و مطرح کشور بود، بدون نام بردن از کارگردان خاصی از اصطلاح مبهم «کارگردان جوان مورد علاقه شما» سخن گفت. فراستی در پاسخ به وی تاکیدکرد: «محمود رحمانی را می گویی»؟ و سخن خود را ادامه داد و به این ترتیب بار دیگر علاقه مندی خود را به جوان اول سینمای خوزستان ابراز کرد.

فراستی پیش از این و در بهمن ماه ۱۳۸۵ هم گفته بود: «مضمون بيشتر فيلم‌هايي که امسال در بخش‌هاي مختلف مسابقه بیست و پنجمین جشنواره فجر حضور داشتند، نامناسب و بيمارگونه بود». وی در مورد حضور گسترده فيلمسازان جوان در جشنواره فجر سال ۸۵ گفته بود: «اين حضور چندان مثبت نبود. امسال کارگردان شاخص جواني نتوانست حضور خودش را تثبيت کند و هيچکدام حرف جدي در ساختار مناسب سينمايي عرضه نکردند. البته در زمينه آثار مستند فيلم هاي خوبي از جمله "مدار صفر درجه" به کارگرداني محمود رحماني وجود داشت که يک اثر دردمندانه و درخشان اجتماعي است که به شدت به آن بي اعتنايي شد». 

همچنین بر اساس خبری که خبرگزاری ایکنا در مهرماه ۱۳۸۸ منتشر کرد، مسعود فراستی، منتقد صاحب نام سينمای كشور در نظرسنجی مجله فيلم شماره ۴۰۰، پیرامون انتخاب و معرفی فيلم های برتر ايرانی، فيلم مستند «مدار صفر درجه»، ساخته «محمود رحمانی» را (بدون اولويت ورتبه بندی) به همراه فيلم‌های مشهوری همچون «قيصر»، «مهاجر»، «گوزن‌ها»، «ديده‌بان»، «باشو غريبه‌ كوچك»، «دايی جان ناپلئون»، «جنوب شهر»، «سفر به چذابه»، «بچه‌‌های آسمان»، «هور در آتش»، «قصه‌های مجيد»،‌ «مجموعه روايت فتح» نام برده بود.

وبسایت حوزه هنری نیز در سال ۱۳۸۷ نوشت: «محمود رحمانی مستند ساز جوان و خوش نام خوزستانی که با فیلم های نفت سفید و مدار صفر درجه به جامعه فیلمسازان تجربه گرای کشورمان معرفی شده، تقریبا از سال ۱۳۸۴ با نگاه انسانی اش مخاطبین داخل و خارج را معطوف به خود کرده است. با خبر شدیم قرار است برنامه ای با نام « فیلم آسمانی» به سفارش شبکه دوم صدا و سیما از طرف گروه فرهنگ و معارف اسلامی تهیه شود که مجموعه ای است در خصوص آثار و فیلمسازانی که در زمینه های انسانی و معنایی فعالیت می کنند. در بخشی از این خبر از سوی شبکه دوم سیما آمده است «این برنامه پس از مطالعه و بررسی در ۶ ماهه گذشته، محمود رحمانی و آثارش را به عنوان یکی از نمونه های مناسب طرح و بررسی و ساخت این برنامه مستند برگزیده است و این گروه قرار است به زودی به اهواز سفر کرده تا فیلمی مستند از زندگی محمود رحمانی و آثارش تهیه و تنظیم نماید. این خبر می افزاید: در این برنامه که مدت آن یک ساعت می باشد کارشناسان متفاوتی چون جواد طوسی، مسعود فراستی، مهرزاد دانش، علی نقی طاهری و... که آثار محمود رحمانی را مورد نقد قرار داده اند، حضور خواهند داشت».

آخرین ساخته محمود رحمانی «مادرم بلوط» نام دارد و به مصائب عشایر بختیاری و ابعاد فرهنگی اجتماعی ساخت سد کارون 3 در شهرستان ایذه در شمال غربی خوزستان می پردازد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
United States of America
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
0
0
chetor mishe ba aghaye rahmani tamas gereft
:
:
:
آخرین اخبار