تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۹۴۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار مینوشهر خبر داد:
تبدیل مینوشهر به جزیره زیبای گردشگری تا پایان سال 95
شهردار مینوشهر گفت: با توجه به اقدامات عمرانی در حال انجام در این شهر، این منطقه به جزیره‌ای جذاب و زیبا برای گردشگران تا پایان سال 95 تبدیل می‌شود.

هاشم سیاحی امروز اظهار کرد: با همکاری مالی سازمان منطقه آزاد اروند و استفاده از اعتبارات عمرانی استانی اقدامات عمرانی مختلف و گسترده‌ای در زمینه‌های بهسازی و آسفالت معابر در حال انجام است.

وی افزود: در زمان حاضر کار زیرسازی و آسفالت خیابان‌های فرعی و اصلی مناطق «جبارعلی امام» و «احمد عمران» در حال انجام است.

به گفته شهردار مینوشهر، با صرف 2 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و ظرف مدت دو ماه این کار به اتمام می‌رسد.

سیاحی ادامه داد: پروژه پیاده روسازی حد فاصل خیابان امام و خلیج فارس با اعتباری معادل 7 میلیارد ریال در دست اقدام است.

وی از بهسازی و آسفالت قبرستان جرف با اعتباری معادل 11 میلیارد ریال و دهنه پل بتونی نهر خزیبه با اعتباری معادل یک میلیارد و 700 میلیون تومان به عنوان دیگر پروژه‌های در دست اقدام در مینوشهر نام برد.

شهردار مینوشهر تصریح کرد: تامین روشنایی 36 برج نوری اروند صغیر، احداث دو پارک و بهسازی سایر معابر فرعی و اصلی نیز در حال انجام است.

گفتنی ست ؛ مینوشهر از جمله جزایر ایران در استان خوزستان است که در میان شهرهای آبادان و خرمشهر واقع شده که تفریحگاه مردم این مناطق به شمار می‌رود، مینوشهر دارای پنج نهر است که دو نهر آن از جرف و سه نهر آن از اروند رو منشعب می‌شود.

کشاورزی و پرورش از جایگاه خاصی در این شهر برخوردار است، در این جزیره سراسر پوشیده از نخلستان، آبیاری به شیوه برکشند و فرو کشند آب انجام می‌شود و به هیچ وسیله‌ای نیاز نیست، بیشتر ساکنان این شهر را اعراب تشکیل می‌دهند از این رو زبان رایج مردم این شهر عربی است.

نام قدیم این جزیره «صلبوخ» به معنای ریگ بوده که بعدها به مینوشهر تغییر نام می‌دهد، مینوشهر از شرق هم مرز با ایران و از غرب هم مرز با عراق است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار