تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۵۰۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر نظام صنفی کشاورزی دزفول:
خسارت کشاورزان دزفول بر اثر خشکسالی پرداخت نشد
دبیر نظام صنفی کشاورزی دزفول گفت: ضرر و زیان کشاورزان این شهرستان ناشی از خشکسالی ، پدیده گرد و غبار و توفان سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است.

ناصر نظر زاده روز دوشنبه خسارت وارده به بخش کشاورزی دزفول ناشی از توفان ، خشکسالی ، پدیده گرد و غبار و نیز افت قیمت محصول ناشی از کسادی بازار در سال زراعی جاری را افزون بر پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:نه تنها اقدامی برای جبران این خسارت ها صورت نگرفت بلکه از کشاورزان نیز دلجویی نشد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیشترین خسارت به مزارع سبزی و صیفی دزفول وارد شده گفت: در حالیکه 110 نوع محصول در دزفول کشت و تولید می شود تنها تعداد محدودی از این محصولات زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی دزفول با اشاره به اینکه تنها تعداد کمی از محصولات کشاورزی تولید این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار دارند اظهار کرد: از دولت انتظار می رود حمایت بیشتری از تشکل های کشاورزی داشته باشد.

نظرزاده بر ضرورت توسعه صندوق حمایت از محصولات کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: کلیه محصولات کشاورزی تولید خوزستان به دلیل شرایط خاص این استان باید زیر چتر حمایت صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گیرند به طوریکه هیچ محصولی بدون بیمه کشت نشود.

دبیر نظام صنفی کشاورزی دزفول همچنین خواستار تجدید نظر در ساختار صندوق بیمه حمایت از محصولات کشاورزی شد و گفت:این صندوق باید از یک بنگاه اقتصادی به یک بنگاه حمایتی تبدیل شود تا کشاورزانی که دچار خسارت مالی می شوند با پرداخت بیمه به کشت های بعدی تشویق شوند و کشاورزی و اقتصاد کشور توسعه یابد.

وی گفت: قوانین این صندوق نیز باید به روز و اصلاح شود تا جوابگوی مشکلات کشاورزان خسارت دیده باشد.

نظر زاده یکی از مشکلات بزرگ بخش کشاورزی دزفول را نبود صنایع تبدیلی و جانبی کشاورزی دانست و گفت: با توجه به اینکه احداث کارخانه های بزرگ اعتبارات زیادی را می طلبد لذا سرمایه گذاری دولت در این زمینه برای رونق بخش کشاورزی در منطقه شمال خوزستان ضروری است.

سالانه دو میلیون تن محصول از سطح 90 هزار هکتار مزارع دزفول برداشت می شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
0
0
کی پول بیمه گندم واریز میشود
:
:
:
آخرین اخبار