تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۵۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان خبر داد:
طلب 100 میلیارد تومانی شهرداری آبادان بابت عوارض ارزش افزوده و آلایندگی پالایشگاه
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از طلب 100 میلیارد تومانی شهرداری آبادان بابت عوارض ارزش افزوده و آلایندگی پالایشگاه خبر داد.

حمید حنظل عیدانی امروز با بیان اینکه ارائه خدمات توسط شهرداری با تکیه بر درآمدهای پایدار صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این میزان مطالبه حق مسلم شهروندان آبادانی‌ است که بابت هزینه‌های اجتماعی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر حاکمیت همدلی و همزبانی در میان مسئولان و مردم افزود: انتظار می‌رود تا به شکل عملی بر خط سیر تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری پایبند باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: در زمان حاضر فضای جدیدی از عمران و آبادانی در شهرداری شکل گرفته و بر این اساس از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان شهری می‌خواهیم تا از تمام ابزار و اختیارات خود برای دریافت مطالبات شهرداری (عوارض ارزش افزوده و آلایندگی) که حق شهروندان این شهر است، استفاده کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده مطالبات شهرداری از بابت عوارض ارزش افزوده (دارایی) و آلایندگی حاصل از فعالیت‌های پالایشگاه 100 میلیارد تومان بوده که پرداخت نشده است.

*ایجاد شهر جدید مدرن در منطقه تانک فارم

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد شهر جدید مدرن در منطقه تانک فارم خبر داد.

حنظل عیدانی گفت: طرح منطقه آزاد اروند در ایجاد شهر جدید و مدرن در فضایی معادل 220 هکتار(منطقه تانک فارم) کاری فوق العاده مهم است.

وی افزود: انتظار می‌رود تا این فضا علاوه بر سکونت مردم فضای کسب و کار نیز باشد و جمعیت سیالی که در پی کسب و کار هستند بتوانند در این منطقه نیز به کار و اشتغال بپردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ابراز امیدواری کرد تا مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در طراحی ساخت این شهر جدید از همفکری و همراهی شورا و شهرداری نیز بهره بگیرند تا به این طریق بتوان یک حرکت مهم تاریخی را برای شهرستان آبادان رقم بزنیم.

حنظل عیدانی گفت: اگر چه پیشتر قرار بود بندر خشکی در این منطقه راه اندازی شود، اما به دلیل واقع شدن این منطقه در دل شهر، با دیدی بلندمدت‌تری می‌توان بحث بندر استراتژیک را در شهر مرزی اروندکنار تعریف کرد.

وی تصریح کرد: انجام این کار سبب توسعه و رونق این شهر محروم مرزی و دسترسی بهتر و آسان‌تر کشتی‌ها با تناژ بالاتر خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به موضوع مسکوت مانده میان دو کشور ایران و عراق در زمینه لایروبی رودخانه اروندرود، گفت: موقیعت جغرافیایی شهر اروندکنار (واقع شدن در شمال خلیج فارس) و نزدیکی آن به دریا انجام امور تجاری را حتی برای کشتی‌های با تناژ بالا را راحت‌تر خواهد کرد.

حنظل عیدانی افزود: با رونق گرفتن بندر اروندکنار، می‌توانیم رقیب قدرتمندی برای کشورهای همجوار به ویژه عراق باشیم.

وی در پایان بیان کرد: پیگیری مسئولان منطقه آزاد اروند و سایر مسئولان و نمایندگان در شکل گیری بندر اصلی منطقه آزاد اروند در شهر مرزی اروندکنار می‌تواند سبب توسعه و گسترش فعالیت‌های اقتصادی تمام منطقه شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار