تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۹۵۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار:
امروز شرایط به جایی رسیده که برای تامین آب شرب خوزستان هم مشکل داریم
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: امروز شرایط به جایی رسیده که برای تامین آب شرب هم مشکل داریم.

احمد سیاحی اظهار کرد: خوزستان با داشتن حوضه​‌های آبی فراوان و پرآب‌ترین استان متاسفانه با مشکل کمبود آب مواجه شده و وجود صنایع و کشاورزی که نیاز به آب دارند این مشکل را بیشتر نمایان‌تر کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر نیز ایجاد جو رقابتی در مناطق دیگر کشور و برداشت آب از استان مشکلات آب خوزستان را دو چندان کرده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: بیش از 14 هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کشاورزی انجام شده که به دلیل نبود آب هدر رفته است.

سیاحی ادامه داد: امروز شرایط به جایی رسیده که برای تامین آب شرب هم مشکل داریم و در این راستا به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستاها هشدار دادیم تا نظارت بیشتری در توزیع آب داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این بحران، مدیریت و برنامه ریزی در مصرف ضروری است گفت: به طور کلی زمین​‌هایی که کشت نشوند، به مرور شور ​و دچار تنش​ خواهند شد و علاوه بر این‌ها نخیلات خوزستان نیز امروز به دلیل نبود آب با بحران جدی رو‌به‌رو شده‌اند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: با توجه قابلیت​‌های آبی که در بالادست وجود دارد، می‌توانیم مقداری از آب مورد نیاز کشاورزی را تامین و برنامه کشت را طوری تنظیم کنیم که کشاورزان حداقل ضرر و خسارت​‌ها را ببینند.

سیاحی در پایان بیان کرد: ​غرامت پرداختی به کشاورزان از طریق صندوق بیمه، خیلی ناچیز است به طوری که فقط هزینه​‌های برق آن‌ها را پوشش می‌دهد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
نازنین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
وزیر نیرو پارسال سدهای استان تهران را از تلویزیون به مردم تهران نشان میداد که ببینید وضعیت آب تهران به وضعیت قرمز رسیده اما مثل اینکه تابستان امسال بهتر از سال پیش است! آب دز به تهران میرود آبی که بسیار گواراست که مرکز استان از آن بی بهره است چرا به جای انتقال آب از استانی به استان دیگر به فکره مدیریت آب استان خود نیستن؟ از بی دغدغه ترین راه و کمترین زحمت را به خود میدهند یکراست آب را از این استان به استانهای دیگر انتقال میدهند بدون توجه به شرایط محیط زیستی و مردم استانهای دیگر !!!
ما مردم خوزستان ، از مسئولان خود میخواهیم که تمام راههای بهینه استفاده از آب را طی کنند و به خود زحمت دهند مدیریت کنند و انتقال آب آخرین گزینه باشد نه اینکه اولین گزینه برای برطرف کردنه کمبود آب در استان های دیگر باشد
باید به تک تک استانها یاد بدهید که مدیریت پایداری در مصرف بهینه ی آب داشته باشند، نه اینکه تا تقی به توقی خورد، بدوند مسیر کارون را به سوی استانهای دیگر منحرف کنند این هنر نیست با این کار غیر مستقیم استانهای دیگر را تشویق به مصرف آب میکنید چون دیگر دغدغه ی کمبود آب ندارند میدانند که رود کارونی است که میتوانند مسیرش را تغییر دهند به استانهای خود، و بی دغدغه و بدون هیچ نگرانی محصولات پرآب هم کشت میکنند چون این مسئولان هستن که اهرم فشاری برای استانهایی که آب را بدون دغدغه حیف و میل میکنند قرار نداده و به راحتی نیازهای آنان را برطرف میکنند
باید بگذارید کمبود بکشند که قدر آب را بدانند نه اینکه از هم وطنان خود در گرمای 50 درجه آب شرب سالم را دریغ میکنند
موندیم اگر خوزستان یکسوم آب ایران را نداشت استانهای دیگر آب شرب خود را چگونه تهیه میکردن!!!؟؟؟ چگونه این کم آبی را مدیریت میکردن!!!؟
:
:
:
آخرین اخبار