تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۹۵۳۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
افتتاح داروخانه بیماری‎های خاص در آبادان
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان از افتتاح نخستین داروخانه بیماری‎های خاص در آبادان خبر داد.

علیرضا آموزنده امروز با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی بعد از سال‎ها در آبادان راه‎اندازی شد، اظهار کرد: تمام فضاها در این بیمارستان با امکانات و تجهیزات کامل استانداردسازی شده‎، اگرچه هنوز کفایت نمی‎کند.

وی افزود: همچنین در هفته آینده راه‎اندازی پلی‎کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهید شاملی را خواهیم داشت.

آموزنده با اعلام خبر بازسازی بیمارستان طالقانی ادامه داد: بازسازی بیمارستان طالقانی با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده که این بازسازی مطابق با استانداردهای جهانی خواهد بود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه به بیمارستان اروندکنار اشاره کرد و گفت: عملیات تکمیل بیمارستان اروندکنار نیز بعد از مدت‎های طولانی بلاتکلیفی با هماهنگ‎‌هایی که با وزارت بهداشت صورت گرفته، با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به مناقصه گذاشته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه تصریح کرد: با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شش رشته تحصیلی به رشته‎های فعلی دانشکده افزوده شده است.

آموزنده افزود: همچنین ظرفیت جذب دانشجو در این دانشکده با کمک منطقه آزاد اروند از 30 دانشجو به 50 دانشجو افزایش یافت.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه دانشجویان بعد از پایان تحصیل باید در منطقه خدمت کنند، خاطرنشان کرد: مقرر شد تا از سال جاری 50 درصد دانشجویان پذیرفته شده از بین داوطلبان بومی باشند تا امکان خدمت آنها بعد از تحصیل فراهم باشد.

وی در خصوص دیگر فعالیت‎های دانشکده علوم پزشکی اظهار کرد: مجوز تاسیس بانک بند ناف در منطقه صادر شده که با احداث این بانک در آینده نزدیک ضریب ایمنی برای بیماری‎های وخیم در منطقه افزایش خواهد یافت.

آموزنده همچنین از افتتاح نخستین داروخانه بیماری‎های خاص در آبادان خبر داد و گفت: با افتتاح این داروخانه مردم منطقه برای تهیه داروها نیازی به مراجعه به خارج از منطقه ندارند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی در پایان، با اشاره به افزایش زمان دسترسی مردم به خدمات پزشکی بیان کرد: طرح افزایش دسترسی مردم به خدمات پزشکی تا 15 دقیقه در آینده نزدیک در کل منطقه آزاد اروند اجرایی خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار