تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۹۵۴۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترخیص خودرو از گمرک سازمان منطقه آزاد اروند به روز شد
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:فعالان اقتصادی این منطقه تنها با تکمیل اظهارنامه ملیاتی می توانند از معافیت های مصوب 20 ساله این منطقه استفاده کنند.

محمدرضا معتمدی گفت:لازم است، فعالان اقتصادی محدوده سازمان منطقه آزاد اروند برای بهره مندی از معافیت های مالیاتی مصوب، تا پایان تیرماه نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

وی با بیان هماهنگی های انجام شده با اداره امور مالیاتی شهرستان آبادان برای اجرای معافیت های مالیاتی فعالان اقتصادی محدوده سازمان منطقه آزاد اروند، افزود:لازم است، فعالان اقتصادی نسبت به دریافت شماره اقتصادی و کد رهگیری تا سی و یکم تیرماه جاری از اداره امور مالیاتی شهرستان اقدام کنند.

وی از فعالان اقتصادی این منطقه خواست در مدت زمان باقیمانده نسبت به تکمیل اظهارنامه در اداره امور مالیاتی شهرستان آبادان اقدام کنند. 

این مسئول، استفاده از مزیت معافیت از مالیات برای فعالان اقتصادی در منطقه آزاد اروند را گامی در راستای رشد و شکوفایی و توسعه آبادان و خرمشهر خواند و افزود:از موسسات و فعالان اقتصادی نیز انتظار می رود، به گونه ای عمل کنند تا تاثیر معافیت ها برای شهروندان منطقه آزاد اروند، مفید و عینی باشد.

به گزارش ایرنا، معاون اقتصادی منطقه ی آزاد اروند، اخیرا در نخستین همایش معافیت مالیاتی منطقه آزاد اروند گفته بود:با اجرایی شدن ماده ۱۳ قانون تجاری و صنعتی کشور یعنی معافیت مالیات بر درآمد اصناف، تمامی مشاغل و فعالیت های تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی در مناطق آزاد به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف شد.

معتمدی همچنین در این هماش از مستقل شدن اداره های مالیات در منطقه آزاد اروند در آینده نزیک خبر داده بود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیتی های ارتباطی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار