تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۹۵۶۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص اعتبار برای راه اندازی مجدد کارخانه قند شوش
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد کارخانه قند شوش اعتباری به مبلغ 100 میلیارد ریال از هدفمندی یارانه مصوب شده است.

هیئت حمایت از صنایع ورشکسته به ریاست رجبعلی صادقی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در سفر خود به شهرستان شوش و بازدید میدانی از کارخانه قند این شهرستان، روند بازسازی این کارخانه را در جلسه‌ای با نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه این شهرستان و مدیر شرکت قند، بررسی کردند.

رجبعلی صادقی در حاشیه این نشست اظهار کرد: با توجه به نزدیکی عید، و دعوت نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، هیئت حمایت از صنایع که وظیفه‌اش راه اندازی کارخانه جات و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و منتخب دولت است، به‌عنوان عیدی به شهروندان شوش، راه‌اندازی کارخانه قند را تصویب کرده است.

وی اضافه کرد: بابت راه‌اندازی این کارخانه بزرگ و مهم، از هدفمندی یارانه اعتباری به مبلغ 100 میلیارد ریال تاکنون مصوب شده و البته در صورت نیاز نیز اعلام آمادگی شده که پرداخت شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: همچنین با بانک کشاورزی نیز صحبت‌هایی شده که آنها نیز اعلام آمادگی کرده که می‌توانند تسهیلات لازم را در اختیار این پروژه قرار دهند.

رئیس هیئت حمایت از صنایع ورشکسته گفت: عملیات اجرایی بازسازی کارخانه قند بعد از تعیین مدیریت از مدیر تصفیه به هیئت حمایت و مدیر اجرایی که گسترش و نوسازی صنایع ایران است و توسط هیئت حمایت انتخاب شده، آغاز می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: کارخانه قند به لحاظ جغرافیایی استقرار آن، ظرفیت بالا و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و همچنین اثرگذاری آن در سطح ملی و منطقه، بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: این کارخانه با توجه به به بخش کشاورزی بسیار خوبی که دارد، اولویت بازسازی و راه اندازی آن بسیار مشهود است و هر چه زودتر شاهد این امر خواهیم بود.

صادقی با اشاره به مشکلات آغاز عملیات اجرایی بازسازی این کارخانه، تصریح کرد: کارخانه قند شوش در واقع در مالکیت بخش خصوصی است و به همین دلیل در حال حاضر که دولت برای ورود به عملیات راه‌اندازی آن اقدام کرده، باید فرآیند قانونی‌اش طی شود.

این مقام مسئول در وزارت کشور ادامه داد: با توجه به این امر، بخش خصوصی باید در جهت بازسازی آن اقدام  و دولت نیز با دادن تسهیلات لازم از آن حمایت می‌کرد، ولی ظاهرا بخش خصوصی به دلایلی، توان بازسازی را نداشته و گویا صاحب آن فوت کرده و بدین ترتیب مشکل قضایی به‌وجود آمده است.

وی در پایان بین کرد: براساس قانون حمایت از صنایع و جلوگیری از تعطیلی کارخانه جات، دولت کارخانه قند را با هدف اشتغال و رونق اقتصادی منطقه مدیریت و راه اندازی می‌کند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: کارخانه قند شوش ، شوش
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
2
درود بردکترسیدراضی نوری کاری که چندین سال برزمین مانده را بلندکردوجسدمرده ای را زنده خواهدکرد ما به نمایده شهرمان دکترسیدراضی نوری افتخار می کنیم
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
ازتلاش های دکترنوری نماینده محبوب شهرستان شوش کمال تشکروقدردانی را داریم
:
:
:
آخرین اخبار