تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۹۵۶۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه 100 درصدی دوره پیش‌دبستانی در خوزستان
معاون آموزش ابتدايي اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پيش​بيني مي​شود در سال تحصيلي جدید تمام نوآموزان استان دوره پيش‌دبستاني را طی کنند.

اردشير شجاعي با اشاره به توسعه دوره​هاي پيش دبستاني در استان اظهاركرد: در سال تحصيلي گذشته بيش از 65 هزار نوآموز در مراكز مختلف آموزش و پرورش و بهزيستي در دوره پیش دبستانی شرکت کردند.

وي با بیان این‌که سال گذشته دوره پيش‌دبستاني در استان توسعه 100 درصدي داشته است، گفت: امسال نيز تلاش مي​شود تعداد نونهالان در دوده پيش‌دبستاني افزايش یابد.

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش خوزستان با تصریح بر وجود برخی مشکلات برای توسعه دوره پیش‌دبستانی در استان، خاطرنشان کرد: دوره​هاي پيش‌دبستاني توسط بخش‌خصوصي اجرا مي​شود و با توجه به اخذ شهريه از نوآموزان برای حضور در این دوره، در برخي مناطق استان خانواده​ها توانایی پرداخت حداقل شهريه را هم ندارند و اين موضوع يكي از مهم​ترين مشكلات در توسعه دوره​ پيش‌دبستاني استان است.

شجاعي افزود: البته در برخي روستاها و مناطق داراي محروميت شديد، دوره​هاي پيش دبستاني توسط بخش دولتي و به صورت رایگان اجرا مي​شود اما تعداد اين مناطق انگشت​شمار است.

وي با اشاره به برگزاری دوره​هاي دو ماهه پيش دبستاني ويژه نوآموزان مناطق دو زبانه، عنوان كرد: در اين دوره‌ها كه در تابستان برگزار مي‌شود، نوآموزان جهت ورود به پايه اول آمادگي پيدا مي‌كنند؛ سال گذشته این دوره‌ها در قالب 15 کلاس برگزار شد و امسال نيز در صورت تامین اعتبارات لازم و همكاري ارگان‌ها، اين دوره‌ها در مناطق دو زبانه استان برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش خوزستان درخصوص محتواي كتب آموزشی در دوره​ پيش دبستاني اظهاركرد: ​كتاب‌های این دوره با محتواي انساني تدوين شده كه به تأييد وزارت آموزش و پرورش نيز رسيده است؛ بر اجراي دوره‌هاي پيش دبستاني نیز نظارت مي‌شود و تمام مربيان، دوره آموزشي و كارگاه​های لازم را طي مي‌كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار