تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۹۵۶۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احتمال وقوع تندبادهاي لحظه‌اي در خوزستان وجود ندارد
مديركل هواشناسي خوزستان گفت: پيش​بيني مي​شود پديده شرجي در هفته جاري بر استان حاكم باشد.

كوروش بهادري اظهار كرد: به دليل جريانات جنوبي، از امروز (دوشنبه) تا اواخر هفته پديده شرجي را در خوزستان خواهيم داشت ولی دماي استان از 47 درجه سانتيگراد بالاتر نخواهد رفت.

وي ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته، اهواز با 47 درجه و ايذه با 32 درجه سانتي‌گراد به ترتيب گرم​ترين و خنك​ترين نقاط استان گزارش شدند. دماي امروز اهواز حداكثر به 47 و حداقل فردا صبح به 32 درجه سانتي‌گراد مي​رسد.

مديركل هواشناسي خوزستان با اشاره به وقوع تندباد در استان‌های تهران و البرز در روز گذشته و احتمال وقوع وضعيت جوي مشابه در خوزستان گفت: برای استان خوزستان احتمال وزش باد و وقوع تندباد مشابه آن چه در تهران و البرز اتفاق افتاد، وجود ندارد. البته پيشتر تندبادهایي در اهواز و دزفول حتي با سرعت صد كيلومتر نیز داشته​ايم.

بهادري اظهار كرد: تندبادي كه در استان​هايي مانند البرز به وقوع می‌پیوندد، از نوع تندبادهاي لحظه​اي است. پيش​بينی این تندبادها سخت است و نياز به ابزارهاي خاصي دارد؛ در این مواقع پيش​بيني در مقياس​هاي بسيار كوچك انجام مي​شود. اين طوفان​ها در اصطلاح پديده حدي هستند و بسيار سريع اتفاق مي​افتند و بيشتر از 5 تا 6 ساعت قبل از وقوع، نمي​توان اين پديده را پيش​بيني كرد.

وي افزود: عمر اين پديده نیز طولاني نيست چرا كه وضعيت پايداري ندارد و ممكن است يك ساعت به طول انجامد. اين گونه تندبادها ناشي از تغييرات الگوي فشاري است كه حتي در كشورهاي پيشرفته​اي چون ژاپن و آمريكا نیز رخ مي​دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار