تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۹۵۸۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی 38 پايگاه انتخاب رشته در خوزستان/ حضور مشاوران کنکور در برنامه شب‌های کارون
رييس اداره مشاوره اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان از راه​اندازي 38 پايگاه انتخاب رشته در استان ويژه داوطلبان ورود به دانشگاه خبر داد.

پروين كاوه با اشاره به فعاليت اين پايگاه‌ها در سراسر استان اظهاركرد: پايگاههاي انتخاب رشته از پنجم تا دهم مردادماه هم‌زمان با مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری، فعال خواهند بود.

وي افزود: فعالیت همه پايگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش خوزستان و اطلاعات آن‌ها شامل آدرس و ساعات كار هر پایگاه از طریق تبليغات شهري و سايت اداره مشاوره آموزش و پرورش استان، اطلاع​رساني مي‌شود.

رييس اداره مشاوره اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان با بيان اين‌كه پايگاه​هاي انتخاب رشته مطابق برنامه سازمان سنجش فعاليت مي​كنند، گفت: در اين مراكز بهترين و باتجربه​ترين مشاوران مجازین به انتخاب رشته را راهنمایی مي​كنند.

كاوه با اشاره به این‌که براي اين مشاوران دوره آموزشي برگزار می‌شود، تصريح كرد: در اين دوره آموزشي مشاوران با جديدترين تغييرات دفترچه انتخاب رشته آشنا خواهند شد و این اطلاعات را به داوطلبان منتقل خواهند كرد.

وي با ذکر این نکته كه جامع​ترين اطلاعات برای انتخاب رشته در دفترچه سازمان سنجش آمده‌است، بيان كرد: به داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه‌ توصيه مي​شود كه حتما مطالب این دفترچه را به‌صورت كامل و دقيق مطالعه كنند تا آگاهی اولیه‌ای را به دست آورند و در پايگاه​ها اطلاعات تکمیلی و مشاوره‌ای به آن‌ها ارایه شود.

رييس اداره مشاور اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه راهنمايي داوطلبان ورود به دانشگاه، اظهاركرد: هماهنگي‌هاي لازم با صدا و سيمای مرکز خوزستان انجام شده‌است تا تعدادي از مشاوران با حضور در برنامه شب​هاي كارون، اطلاعات و نكات مهم جهت انتخاب رشته را به داوطلبان ارايه كنند.

كاوه خاطرنشان كرد: در پايگاه​هاي انتخاب رشته داوطلبان بر اساس نمره و رتبه خود در كنكور، رشته‌هایی را به‌صورت مجازي انتخاب مي​كنند و سپس به جلسات مشاوره هدايت مي​شوند؛ همچنين امسال ليستي از اطلاعات رتبه‌هاي داوطلبان كنكور سال گذشته و دانشگاه محل قبولي، تهيه شده‌است كه به‌عنوان الگو به داوطلبان معرفي و توصیه مي​شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار