تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۹۵۹۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در بيمارستان امام خميني اهواز؛
نخستين جراحي كاشت حلزون شنوايي جديد در ايران انجام شد
نخستين جراحي كاشت حلزون شنوايي جديد در ايران با حضور نمایندگانی از ايران و اتريش صبح امروز در مرکز آموزشي و درماني امام خميني(ره) اهواز انجام شد
نخستين جراحي كاشت حلزون شنوايي جديد در ايران با حضور نمایندگانی از ايران و اتريش صبح امروز در مرکز آموزشي و درماني امام خميني(ره) اهواز انجام شد.

دكتر نادر صاكي، رييس مركز كاشت حلزون گوش خوزستان امروز، چهارشنبه (31 تيرماه) در نشست پيش از اين جراحي كه در بخش گوش و حلق و بيني بيمارستان امام خميني(ره) اهواز برگزار شد، اظهار كرد: كاشت پروتز گوش مياني براي اولين بار به همت مركز كاشت حلزون شنوايي خوزستان انجام شده است. اين روش درماني، براي کم شنوایان انتقال، حسي و عصبي كاربرد دارد.

وي ادامه داد: در اين روش، پروتز كوچكي در گوش مياني بيمار كاشته مي​شود كه به بيمار كمك مي​كند تا صداهايي را كه قبل از عمل قادر به شنيدن آنها نبود را به راحتي بشنود. در اين روش، پروتز جديد علاوه بر تمامي مزيت​هاي كمكي موجود، از لحاظ ظاهري نيز به گونه​اي طراحي شده براي بيماران به طور صد در صد ايده​آل است.

رييس مركز كاشت حلزون خوزستان گفت: پيش از اين تعداد اندكي پروتز كاشت گوش مياني در ايران انجام شده اما جراحي گوش مياني با ورژن جديد اين پروتز، براي اولين بار است كه در ايران در حال انجام است.

صاكي افزود: مركز كاشت حلزون شنوايي خوزستان با هدف كمك به بيماران كم​شنوا و ناشنوا در سال 92 تاسيس شد و تاكنون با انجام عمل كاشت حلزون بر روي 114 كودك ناشنوا و موفقيت صد در صدی توانسته خدمات شاياني به كم​شنوايان و ناشنوايان جنوب غرب كشور ارايه دهد.

این فوق تخصص گوش و حلق و بینی عنوان كرد: در اين جراحي تنها هزينه پروتز از بيمار دريافت مي​شود و عمل توسط تيم جراحي مركز كاشت حلزون شنوايي خوزستان به صورت رايگان انجام مي​شود. در اين جراحي نماينده شركت Medel اتريش در ايران (سازنده اين پروتز) جهت نظارت بر عمل جراحي و دكتر مسعود متصدي از دانشگاه تهران حضور دارند.

رييس مركز كاشت حلزون خوزستان اظهار كرد: مركز كاشت حلزون علاوه بر استان خوزستان، استان​هاي مجاور و از جمله ايلام، بوشهر، كهگلويه و بويراحمد و لرستان را پوشش داده و در جهت توسعه توريسم درماني، خدمات لازم را در اختيار بيماران قرار مي​دهد.

اميدواریم پروتز شنوايي در ايران پوشش بيمه​اي داده شود

ماركوس بارتا، مدير منطقه​اي كمپاني Medel اتريش در ايران نیز در این نشست اظهار کرد: تاكنون بيش از يك هزار بيمار در دنيا از اين پروتز جديد استفاده كرده​اند.

وی افزود: 16 سال پيش اين دستگاه توسط شركت Medel اتريش به بازار معرفي شد و كسي كه اين دستگاه را اختراع كرد، خود ناشنوا و اهل اتريش بود.

بارتا ادامه داد: اين پروتز با سيستم ارتعاشي عمل مي​كند. در جراحي يك وسيله ارتعاشي در استخوانچه​هاي گوش قرار داده مي​شود و اينگونه ميزان شنوايي تقويت خواهد شد. يكي از مزيت​هاي اين دستگاه اين است كه پس از جراحي بيمار از لحاظ شنوايي هيچگونه آسيبي نمي​بيند.

مدير منطقه‌ای شركت Medel اتريش در ايران گفت: اين دستگاه توسط اين شركت در 16 سال گذشته از به كارگيري آن در اعمال جراحي شنوايي مورد استفاده قرار گرفته، آپديت مي​شده و اكنون جديدترين ورژن آن در عمل جراحي امروز به كار گرفته مي​شود.

وی اظهار كرد: تاكنون 4 بيمار در تهران با ورژن​هاي قديمي اين پروتز مورد عمل جراحي قرار گرفته​اند. نكته​اي كه در ميان وجود دارد اين است كه قرار نيست با به كارگيري اين پروتز، سمعك​هاي مرسوم فراموش شود چرا كه سمعك​هاي مرسوم بيشترين كاربرد را در شنوايي بيماران دارند اما آن دسته از بيماراني كه سمعك براي آنها كاربردي ندارد مورد اين عمل جراحي و استفاده از اين پروتز قرار مي​گيرند.

بارتا با بيان اينكه اين دستگاه در تمام دنيا تحت پوشش بيمه است، گفت: اميدواريم اين موضوع در ايران نيز اتفاق بيافتد.

مدير منطقه​اي شركت Medel اتريش در ايران اظهار كرد: يكي ديگر از مزيت​هاي اين پروتز جديد اين است كه استفاده از دستگاه، قابليت انجام MRI با تست​هاي بالا وجود دارد و مشكلي در اين شرايط براي بيمار ايجاد نمي​شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بهشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
1
با سلام
من ۳۹ سال دارم و ۱۲ سال پیش عصب شنوایی من بر اثر تصادف قطع شده. ایامن می توانم از این روش برای بازگشت شنوایی ام استفاده کنم ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
1
به این پزشکان باید افرین گفت
:
:
:
آخرین اخبار