تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۹۵۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان تاکید کرد:
لزوم تعیین مکانی برای استقرار کارآفرینان آبادان در زمینه خوداشتغالی
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان بر لزوم تعیین مکانی برای استقرار کارآفرینان این شهرستان در زمینه خوداشتغالی تاکید کرد.

علی سینا اسدی ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، با اشاره به تصویب تشکیل کمیسیون کارآفرینی در شهرستان‎ها از سوی هیئت وزیران اظهار کرد: در این کمیسیون باید مدیران اجرایی از دستگاه‎هایی از قبیل فرمانداری، شورای شهر، اتاق اصناف، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، دانشکده علوم پزشکی و غیره حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی دستگاه‎های اجرایی تا پایان شهریورماه امسال درخصوص دریافت تسهیلات از ادارات کل استان، گفت: ضروری است که مکانی برای اجرای پروژه‎های کارآفرینی به افرادی که صاحب کسب و کار بوده و توانایی راه‎اندازی اشتغال را دارند، اختصاص یابد تا این افراد بتوانند در زمینه اشتغال‎زایی فعالیت‎های موثری داشته باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبادان با بیان اینکه برخی افراد از بیش از یک مرجع، تسهیلات خوداشتغالی دریافت می‎کنند، گفت: در زمینه اعطای وام نباید موازی‎کاری صورت گیرد و دستگاه‎هایی نظیر منطقه آزاد اروند باید در واگذاری تسهیلات با اعضای کمیسیون اشتغال هماهنگ بوده و به صورت مستقل عمل نکند.

اسدی اضافه کرد: برای دریافت تسهیلات اشتغال، افراد باید از سوی ادارات دولتی مربوطه معرفی‎نامه داشته باشند و از سوی دیگر باید بیکاری آنها با دلیل و مدرک محرز شده باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: برخی از مشاغل در سطح منطقه اشباع شده‎اند و دیگر ظرفیتی برای راه‎اندازی آنها وجود ندارد، از جمله خیاطی یا آرایشگری که دیگر منجر به اشتغال نمی‎شوند، بنابراین تمرکز ما بر مشاغلی است که شانس بیشتری برای اشتغال‎زایی داشته باشند.

اسدی در پایان بیان کرد: ما پیش از واگذاری تسهیلات نیاز به یک مرحله راستی‎آزمایی نیز داریم تا از صحت درخواست متقاضیان اطمینان حاصل کنیم، همچنین باید برای راه‎اندازی مشاغل یک بررسی آسیب‎شناسانه صورت بگیرد تا بر اساس نتایج آن اقدام به اعطای وام‎های خوداشتغالی کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار