تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۹۵۹۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان حج و زیارت خوزستان خبر داد:
تصویب شیوه‌نامه عملیاتی ستاد اربعین در هفته دولت
رئیس سازمان حج و زیارت خوزستان از تصویب شیوه‌نامه عملیاتی ستاد اربعین در هفته دولت خبر داد.

ناصر حویزاوی عصر امروز در نخستین جلسه ستاد اربعین در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر، اظهار کرد: سال گذشته عملکرد کمیته‌ها رصد شد و شرح وظایف را برآورد و مسئولیت کارهای تخصصی را بر عهده کمیته‌ها محول کردیم.

وی از ترسیم یک نقشه حرکت زوار خبر داد و گفت: امسال در کمیته اعزام با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداری خرمشهر و آبادان و با هماهنگی واحد مهندسی نقشه حرکت مردم به صورت پیاده و سواره تهیه می‌شود و همچنین امکان استفاده از ظرفیت‌هایی همچون اتوبوس‌های ریلی به صورت دورانی بررسی خواهد شد.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان به برشماری سایر موارد نیازمند بررسی پرداخت و عنوان کرد: بحث جدول زمان‌بندی، بحث برآورد هزینه و وحدت فرماندهی از جمله موارد مهمی است که نیاز به بررسی دارد.

حویزاوی وحدت فرماندهی را یکی از موارد مهم و ضروری در ساماندهی خدمات ارائه شده به زوار دانست و افزود: کمیته‌ها نظرات خود را داده، شرح وظایف تعیین می‌شود و پیش‌نویس یا شیوه‌نامه اجرایی براساس گزارش‌ها رسیده از کمیته‌ها تصویب می‌شود که پس از تصویب شیوه نامه عملیاتی، همه موظف به عمل به آن خواهند بود.

وی از تصویب این شیوه‌نامه اجرایی و سند راهبردی ستاد اربعین خرمشهر در هفته دولت خبر داد.

مدیر کل حج و زیارت استان خوزستان در ادامه با اشاره به بحث برآورد هزینه‌ها، عنوان داد: امسال هزینه‌های زیادی برای اربعین اختصاص داده نشده است و در بحث برآورد هزینه‌ها باید با تکیه بر اعتبارات شهرستانی، استانی و برگرفته از کمک‌های مردمی  کار انجام گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: در ستاد ملی اربعین تصمیماتی از جمله در نظر گرفتن منزلگاه اربعین و همچنین تامین وسایل حمل و نقل در نظر گرفته شده است و در بحث ساماندهی نرم‌افزاری نیز سامانه سما تعریف شده که از هرکجا اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهد.

حویزاوی همچنین از پیگیری امور مربوط به ساماندهی زوار درخاک عراق از طریق وزارت خارجه خبر داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار