تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۹۶۰۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر خواستار شد:
لزوم تداوم اقدامات عمرانی شهرداری تهران در خرمشهر
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: امروز کارهای عمرانی خوبی در این شهر انجام گرفته و انتظار ما از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تداوم این اقدامات است.

ولی‌اله حیاتی شب گذشته در جلسه‌ای مشترک با برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: خرمشهر خاستگاه بیداری اسلامی است و مقاومت 45 روزه مردم این منطقه در دوران دفاع مقدس، نمونه‌ بارزی از الگوی بیداری اسلامی امروز است.

وی در ادامه بر لزوم توجه ویژه به خرمشهر تاکید کرد و افزود: خرمشهر متعلق به همه کشور و مردم ایران بوده و بیش از 6 هزار شهید گمنام تقدیم این مملکت کرده است.

فرماندار ویژه خرمشهر اضافه کرد: هم اینک نیز خرمشهر در پیک راهیان نور میزبان 5 میلیون نفر در برهه زمانی 10 روزه و میزبان یکصد زائر به طور روزانه در ایام اربعین است.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: خرمشهر به تنهایی توان خدمات‌دهی به این تعداد زائر را ندارد و خدمات عمرانی شهرداری تهران می‌تواند کمک شایانی در این میان باشد.

حیاتی، انجام پروژه‌های شهرداری تهران در خرمشهر را ایجاد کننده بارقه‌های امید در مردم خرمشهر خواند و گفت: پیش از این اقدام، بوستانی در خرمشهر برای گذراندن اوقات فراغت مردم وجود نداشت و اجرای این پروژه‌ها، بارقه‌های امید را در دل‌های مردم خرمشهر ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه به زودی مراتب تشکر رسمی خود را به تهران ارسال خواهیم کرد، ادامه داد: امروز کارهای عمرانی خوبی در شهر انجام گرفته و انتظار ما از اعضای شورای شهر تهران تداوم این فعالیت‌هاست.

*شورای شهر و شهرداری خرمشهر زمینه آموزش‌های نگهداری از این پروژه‌ها را ایجاد کنند

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به پیشنهاد انتقال مدیریت کارهای عمرانی کلانشهر تهران به خرمشهر، خطاب به سرپرست شهرداری و شورای شهر خرمشهر عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری باید سازوکارهای مورد نیاز برای بهره برداری حداکثری از این قضیه را داشته باشند و موارد مورد نیاز از جمله فراهم‌سازی زمینه آموزش‌های نگهداری از این پروژه‌ها را ایجاد کنند.

وی در ادامه از شورای اسلامی شهر تهران تصویب پروژه‌های عمرانی را خواستار شد و گفت: انتظار ما این است که کارهای شهرداری تهران در خرمشهر پروژه محور باشند.

*سازمان منطقه آزاد اروند سازو‌کارهای اداری را فراهم کند

حیاتی همچنین از سازمان منطقه آزاد اروند خواست تا سازو‌کار اداری خود برای انجام کارهای عمرانی در شهر در کوتاهترین زمان انجام دهد و در ادامه عنوان کرد: در بحث ورودی شهرستان خرمشهر از سوی شلمچه که پیشانی نظام جمهوری اسلامی و ورودی کشور از سوی عراق است و قرار است سازمان منطقه عملیات بهسازی آن را انجام دهد، می‌خواهیم تا روستاهای مسیر را نیز تا عمق یک کیلومتر بهسازی کند.

معاون استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه خرمشهر معجونی از مشکلات است، به برشماری برخی از این مشکلات پرداخت و گفت: 70 درصد شبکه‌های آبرسانی خرمشهر متعلق به پیش از جنگ است و اینک حتی امکان افزایش فشار آب را نداریم و چیزی حدود 40 درصد شبکه فاضلاب شهر تا کنون اجرا نشده است.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل آب و فاضلاب خرمشهر 360 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و بخشی از این اعتبار پس از سفر وزیر نیرو تزریق شده، اما رفع کامل مشکلات نیازمند صرف زمان و همدلی، هم افزایی و همکاری است.

فرماندار ویژه خرمشهر در پایان، از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت نیز یاد کرد و گفت: ظرف دو سال آینده خرمشهر به پایلوت قلب ایران تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی اعضای شورای شهر تهران در سفری به خرمشهر از برخی مناطق محروم این شهر و همچنین پروژه‌های انجام شده توسط شهرداری تهران در خرمشهر بازدید کردند و طی جلسه‌ای با ولی‌الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر عزیز ساعدی سرپرست شهرداری و مهدی عساکر، سید علی معادی، علی غزالی و فاطمه عطشانی از اعضای شورای اسلامی شهر برای بررسی کارهای انجام شده و چگونگی ادامه این همکاری‌ها پرداختند.

اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر حاضر در این جلسه با تاکید بر رضایتمندی مردم از اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران در خرمشهر خواستار تداوم این همکاری‌ها شدند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار