تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۹۶۰۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار منطقه یک تهران:
اصفهان و قم به تعهدات خود در آبادانی خرمشهر متعهد نبوده‌اند
شهردار منطقه یک تهران گفت: در شوراهای اسلامی شهرهای قم و اصفهان مبالغی مصوب شده ولی هنوز اقدامی از سوی اصفهان بنا بر پرداخت 7 میلیارد تومان و شهر قم بنا بر 5 میلیارد تومان به خرمشهر بوده، صورت نگرفته است.

مجتبی یزدانی شب گذشته در جلسه مشترک با برخی اعضای شورای شهر تهران و فرماندار ویژه خرمشهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر اظهار کرد: بعد از جلسه کلانشهرها چندین جلسه در شهرهای مختلف با حضور اعضای شورای شهر و شهردار برگزار شد و در خرمشهر نیز جلساتی با شهردار، اعضای شورای شهر، نماینده مجلس شورای اسلامی، مسئولان منطقه آزاد اروند و مدیران محلی در خصوص کارهای عمرانی شهر خرمشهر تشکیل شد که بدون استثناء همه با ما همکاری داشتند.

وی، روال اجرای کار عمرانی در خرمشهر را یادآور شد و گفت: در ادامه بازدیدی از سطح شهر خرمشهر به اتفاق وزیر کشور انجام شد و وزیر کشور به تمام کلانشهرها در راستای اطلاع‌رسانی در خصوص کار عمرانی خرمشهر نامه‌ای ارسال کرد تا در جریان کار قرار گیرند و مصوبه‌ای در رابطه با خرمشهر داشته باشند.

*ورودی‌های خرمشهر

شهردار منطقه یک تهران، ساماندهی ورودی شهر خرمشهر را از جمله کارهای در نظر گرفته شده برای انجام توسط کلانشهرها برشمرد و به ارائه گزارش از برنامه‌های موجود برای این ورودی‌ها پرداخت و افزود: چهار ورودی به خرمشهر وجود دارد که از این تعداد دو ورودی از سمت اهواز، یک ورودی از سمت آبادان و یک ورودی از سمت شلمچه است که ورودی اهواز ـ خرمشهر را سازمان منطقه آزاد اروند با وزارت راه و شهرسازی آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: هزینه بهسازی یک ورودی دیگر اهواز ـ خرمشهر را نیز قرار است شهرداری کرج تقبل کند که نقشه عمرانی آن انجام شده و پنجم مردادماه کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

یزدانی اضافه کرد: بهسازی ورودی خرمشهر از سمت آبادان 1.5 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و در مورد یک قسمت ورودی شهر که از سمت شلمچه (از پل نو تا انتهای کار در شلمچه) نیز منطقه آزاد اروند وعده پرداخت 12.5 میلیارد تومان را برای تکمیل آن داده است.

وی همچنین از تقبل پرداخت هزینه معادل 9 میلیارد تومان از سوی سازمان منطقه آزاد اروند بابت آسفالت ورودی شلمچه خبر داد.

*پارک‌های خرمشهر

شهردار منطقه یک تهران، بهسازی پارک‌های خرمشهر را دیگر اقدام شهرداری تهران در مدت حضور خود در خرمشهر برشمرد و گفت: در سطح شهر 32 پارک وجود دارد که از این تعداد کار اجرایی هفت پارک پایان یافته و در مورد 10 پارک دیگر نیز با منطقه آزاد اروند رایزنی شده و تنها تفاهمنامه آن باقی مانده است.

یزدانی به تشریح کلیات این تفاهمنامه پرداخت و اضافه کرد: منطقه آزاد اروند در این تفاهمنامه قرار است 21 میلیارد تومان بپردازد و مقرر شده که 13 پارک باقی مانده نیز با هزینه منطقه آزاد بهسازی شود.

وی در ادامه به بحث میادین پرداخت و عنوان کرد: در سطح شهر در مجموع 16 میدان طراحی شده و از رئیس بنیاد مستضعفان طبق هماهنگی که انجام شده قرار است که ماحصل فروش هتل به منطقه آزاد اروند که معادل 4.3 میلیارد تومان بوده را برای این منظور پرداخت کند.

*آسفالت در خرمشهر

یزدانی در ادامه از ورود شهرداری رشت در بحث آسفالت بلوارها خبر داد و عنوان کرد: همچنین چند بلوار اصلی در شهر وجود دارد که با شهردار رشت هماهنگ کردیم یک میلیارد تومان برای آسفالت آنها بپردازد.

شهردار منطقه یک تهران با بیان اینکه برای آسفالت سطح شهر مبلغی معادل 105 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: به اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر تاکید شد که محل‌هایی که زیرساخت‌های آن تکمیل شده را معرفی تا پس از دادن لیست برخی اقدامات را انجام دهیم.

وی همچنین 8 میلیارد تومان را هزینه مورد نیاز برای بهسازی جاده ساحلی خرمشهر دانست و افزود: شهرداری تبریز 4 میلیارد از این مبلغ را تقبل کرده است.

یزدانی به وعده‌های تاکنون محقق نشده دیگر ارگان‌ها برای همکاری در راستای آبادانی خرمشهر اشاره کرد و گفت: وزیر نفت نیز به پخش فرآورده‌های نفتی دستور داده و در شوراهای اسلامی شهرهای قم و اصفهان مبالغی مصوب شده ولی هنوز اقدامی از سوی اصفهان بنا بر پرداخت 7 میلیارد تومان و شهر قم بنا بر 5 میلیارد تومان بوده، صورت نگرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار