تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۹۶۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رییس کمسیون انرژی مجلس:
مشکل افزایش سوخت شناورهای باری با حضور معاون اول رییس جمهور بررسی می شود
نایب رییس کمسیون انرژی مجلس و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل افزایش قیمت حامل های انرژی، شناورهای باری فعال در بنادر جنوب کشور هفته جاری با حضور معاون اول رییس جمهور بررسی می شود.

محمدسعید انصاری روز شنبه افزود: به منظور تعدیل قیمت سوخت شناورهای تجاری، نشست های کارشناسی متعددی بین نمایندگان استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و نمایندگان دولت برگزار شد.

وی اظهار داشت: همچنین نشستی با حضور مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش در کمیسیون انرژی برگزار و نظرات کارشناسی نمایندگان استان های جنوبی اعلام شد.

انصاری ادامه داد: محاسبه فروش سوخت شناورهای تجاری بر اساس قیمت نفت پایه خلیج فارس، فعالیت این شناورها را از صرفه اقتصادی خارج کرده است و توقف فعالیت این شناورها و بیکاری ملوانان شناورهای تجاری را به همراه داشته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای ادامه داد: دولت نتوانسته در استان های جنوبی به نحو شایسته ای شغل ایجاد کند و نباید با ایجاد برخی محدودیت ها اشتغال موجود را به ویژه در بخش تجارت از بین ببرد.

نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در هفته جاری با نظر مثبت دولت و معاون اول رییس جمهور، در قیمت سوخت شناورهای تجاری تعدیل شود تا شاهد فعالیت مجدد این شناورهای و رونق اقتصادی در منطقه باشیم.

وی اظهار داشت: بسیاری از جوانان منطقه به علت بیکاری مجبور شدند تا از شهرستان آبادان به یزد، اصفهان و کرج مهاجرت کنند و این امر می توانند اثر سوی در منطقه داشته باشد.

افزایش قیمت سوخت شناورها تجاری از 250 تومان به قیمت پایه نفت خلیج فارس از خردادماه سالجاری، فعالیت های این شناورها در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را به همراه داشته و باعث بیکاری شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار