تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۹۶۱۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز:
بازارچه های مرزی آفتی برای تولیدکنندگان داخلی است
نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: بازارچه های مرزی برخلاف تصور، نه تنها فرصتی برای معرفی کالای ایرانی در مرزها نیست، بلکه تنها دروازه ای برای ورود کالای خارجی و آفتی برای تولیدکنندگان داخلی است.

فرامرز احمدی نژاد با بیان اینکه بازارچه های مرزی فضای تولید و کسب و کار را در داخل تهدید می کند، اظهار کرد: این بازارچه ها باید به گونه ای در خدمت تولید و نه مخرب آن باشد.

وی افزود: قرار بود که محصولات ایرانی در بازارچه های مرزی عرضه شود، اکنون شاهد عکس این قضیه هستیم و بازارچه های مرزی راهی برای ورود و عرضه کالای خارجی در داخل کشور شده است.

احمدی نژاد گفت: با راه اندازی بازارچه ای مرزی در حقیقت منابع ملی به هدر می رود و دروازه کشور را به روی کالای خارجی گشوده ایم.

نایب رییس اتاق بازرگانی اهواز یادآور شد: واقعیت امروز صنعت بازرگانی ما این است که از فرصت مناطق آزاد برای واردات و نه صادرات استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: برای مناطق آزاد و بازارچه های مرزی باید فرمول جدید تعیین شود و شیوه کنونی اشتباه است.

احمدی نژاد با ابراز مخالفت با گشایش و راه اندازی بازارچه های مرزی در خوزستان، گفت: ماموریت این بازارچه ها تنها واردات شده و از مسوولان استانی تقاضا دارم از ادامه این روند جلوگیری کنند.

فعالیت بازارچه های مرزی در سال 1372 با هدف ساماندهی تجارت مرزی و کمک به اشتغال آفرینی سالم با اصلاح ماده 11 قانون واردات و صادرات توسط مجلس شورای اسلامی به دولت این اجازه را داد که در هر یک از مناطق مرزی که تشخیص می دهد با رعایت مقررات واردات و صادرات برای راه اندازی بازارچه مرزی اقدام کند.

در خوزستان بازارچه های مرزی چذابه و شلمچه علاوه بر منطقه آزاد اروند کار صادرات و واردات کالا را به عهده دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار