تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۹۶۱۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در وزارت کشور؛
تصویب سه منطقه شهری اهواز در دست بررسی است
معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار اهواز، از تصویب سه منطقه شهری اهواز در وزارت کشور در آینده نزدیک خبر داد.

ابراهیم نوشادی اظهار کرد: کلان شهر اهواز شامل هشت منطقه شهری است که پنج منطقه از این تعداد به تصویب وزارت کشور رسیده و مستندات سه منطقه دیگر به استانداری ارایه شده تا در وزارت کشور طرح و تصویب شود.

وی افزود: پس از جداسازی منطقه پنج شهرداری اهواز به عنوان شهر کوت عبدا... و الحاق به شهرستان کارون، به تازگی بخشی از مناطق شش و چهار اهواز به عنوان منطقه پنج جدید تعیین شده است.

نوشادی اظهار کرد: طبق استاندارد وزارت کشور، شرایط لازم برای تشکیل هر منطقه شهرداری، 110 هزار نفر جمعیت و داشتن حداقل 10 محله است.

وی جمعیت کنونی اهواز را حدود یک میلیون و 160 هزار نفر عنوان کرد و گفت: با این تعریف شهر اهواز می تواند 10 منطقه شهری تشکیل دهد.

به گفته وی، گام بعدی شهرداری، تشکیل منطقه 9 اهواز است که هم اکنون معاونت های برنامه ریزی و شهرسازی شهرداری در حال بررسی این طرح هستند.

نوشادی توضیح داد: منطقه بندی شهری برای بهبود و تسریع در ارایه خدمات به شهروندان است به همین دلیل حوزه های شهری به واحدهای کوچکتر مانند منطقه، ناحیه و محله تقسیم می شوند.

وی اضافه کرد: طرح محله محوری در کشور برای فراهم آوردن امکان مشارکت شهروندان، آغاز شده که این تقسیم بندی در تهران شروع شده اما در اهواز تقسیم بندی تا سطح ناحیه انجام شده است.

معاون شهردار اهواز اظهار کرد: در مطالعه ای که برای شهر اهواز انجام شده 124 محله شناسایی شده، که پرجمعیت ترین محله کوی علوی (شیلنگ آباد) در منطقه شش و کم جمعیت ترین کوی امام در منطقه هشت است.

وی یکی از الزامات تعیین مناطق شهری را تعیین حدود و مرز محله ها دانست و گفت: مهمترین دلیل مصوب نشدن سه منطقه شهری اهواز تاکنون، مشخص نبودن مرز محله ها از جمله تعیین نشدن مرز شهر کوت عبدا... و اهواز است.

وی افزود: طبق آخرین مصوبه جلسه استانداری و فرمانداری اهواز مرز کنونی این دو شهر خیابان نمایشگاه ها لحاظ شده است.

شهرداری اهواز در مرکز خوزستان در سال 1304 تاسیس شده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: شهرداری اهواز
:
:
:
آخرین اخبار