تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۹۶۲۴۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اصلاح سریع محور اهواز - ایذه در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت
در پی درگذشت دلخراش درگذشت علی هویسی، عکاس جوان خوزستان بر اثر وقوع سانحه رانندگی در محور باغملک - هفتکل در بامداد روز شنبه، وزارت راه و شهرسازی اصلاح مسیر سانحه خیز اهواز - ایذه را در اولویت نخست و دستور کاری خود قرار داد.

علی هویسی از عکاسان خبری زبده و فعال خوزستان بامداد روز شنبه در جاده باغملک - هفتکل بر اثر سانحه تصادف خودرو پژو 405 با یک دستگاه کامیون خاور به همراه راننده پژو جان خود را از دست داد.

معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان روز دوشنبه با اشاره به وقوع سانحه مزبور در کیلومتر 25 از سه راهی غیزانیه به سمت هفتکل اظهار کرد: محور اهواز - هفتکل - باغملک - ایذه - دهدز چهار محال و بختیاری تا سد کارون 4 به طول 250کیلومتر بر اساس آمار وقوع تصادفات پرمخاطره ترین محور ارتباطی در خوزستان و یکی از محورهای سانحه خیز و خطرناک در کشور است.

مراد مهری افزود: محور سه راهی غیزانیه به نمره یک ، 35 کیلومتر طول دارد که از مشخصات هندسی خوبی برخوردار است اما از آنجایی که این جاده دو طرفه است نمی تواند راه ایمنی در مقایسه با بزرگراه یک طرفه باشد.

وی اضافه کرد: نخستین اقدام وزارت راه و شهرسازی برای این محور با توجه به ترافیک موجود در آن با روزانه افزون بر شش هزار تردد ، تبدیل این محور به محوری چهار خطه است.

مهری ادامه داد: این مساله از طریق وزارتخانه پیگیری شد که شرکت ساخت و توسعه راه ها مطالعات این قسمت از محور را از دو سال پیش شروع کرده بود.

وی گفت: این مطالعات در دو قطعه یکی از سه راهی غیزانیه تا نمره یک و دیگری از نمره یک تا باغملک در مجموع به طول 35کیلومتر انجام و هم اینک مطالعات قطعه نخست تمام شده و در مرحله اجرایی قرار دارد.

مهری اظهار کرد: آنچه راه و شهرسازی خوزستان برای ایمنی این محور می خواهد انجام دهد بهسازی و اصلاح جاده قدیمی در محدوده قبر سید تا نمره یک به طول 11کیلومتر واقع در سمت راست و شرقی جاده جدید است تا مسیر رفت وسایط نقلیه روی این قطعه باشد و مسیر بازگشت در محور جدید صورت گیرد.

وی گفت: این عملیات شامل اصلاح مسیر و روکش آسفالت است که با 60میلیارد ریال امسال به پایان می رسد و اعتبار مورد نیاز آن از طریق وزارت راه و شهرسازی و استانی تامین می شود.

مهری افزود: در اردیبهشت امسال برای اصلاح مجموع مسیر تصمیماتی گرفته شد که بعد از وقوع سانحه درگذشت علی هویسی و گفت و گویی که با استاندار خوزستان صورت گرفت محور ارتباطی حد فاصل قبر سید به سمت اهواز به طول 10کیلومتر با همکاری استانداری با 150میلیارد ریال بهسازی و اصلاح می شود.

وی افزود: این محور با تامین اعتبار مورد نیاز به مناقصه می رود و اجرایی می شود.

سانحه دلخراش درگذشت علی هویسی، عکاس جوان خوزستان بامداد شنبه در حد فاصل امامزاده جاسم و زیارتگاه سید محسن در سه راهی غیزانیه به سمت هفتکل، کیلومتر 25 این محور به وقوع پیوست.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
3
حکایت بی برنامگی راه استان تمامی ندارد چرا که تا شاهد فوت عزیزی همچون مرحوم هویسی می باشیم مسولین وعده فوری اصلاح می دهند اگر این تصادف در جاده بهبهان بو وعده اصلاح ان و اگر در سونگرد اتفاق افتاده بود اصلاح جاده سوسنگرد در دستور کار قرار می گرفت
امیر چراغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
5
از خوزستانی بودنم خجالت میکشم!!! خجالت میکشم وقتی در استانی زندگی میکنم که قلب اقتصادی کشور است اما تنها 14 درصد از راههای آن آزاد راه و بزرگراه است یا به عبارت دیگر تنها 14 درصد از راههای آن ایمن است!!! چقدر انسان بی گناه باید در جاده های استان خوزستان کشته شوند تا مسئولان به فکر کار و تلاش باشند؟!!
اگر همه ی مسئولان و نمایندگان استان خوزستان، از این داغ ها که بر دل مردم رفته، روزها در جلوی مجلس دست به اعتصاب غذا بزنند باز هم کار کوچکی کرده اند. تمام استان ها از نظر وضعیت راه و جاده شرایط بهتری از قلب اقتصادی کشور یعنی خوزستان دارند!!! جای تاسف دارد!!! از خوزستانی بودنم خجالت میکشم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
2
هنوز وعده مسولین راه و ترابری بعد از کشته شدن بیش از 20 دانش اموز اتوبوس راهیان نور در یک حادثه در این جاده و کشته شدن 14 نفر دیگر در حادثه تصادف اتوبوس مبنی بر اصلاح فوری این محور از یادمان نرفته که باز هم وعده جدید می دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
4
واقعا دوست عزیز من هم متاسفم برای مسولین این استان چون که در همین حادثه یک خانواده پنج نفره به طور کامل از بین رفته هیچ عکس العملی رو نمی بینیم
یه ماهشهری
|
Seychelles
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
قبلا جاده ماهشهر به آبادان خیلی حادثه خیر بود که درست شده ممنون از مسولین....لطفا جاده های دیگه رو هم درست کنید
:
:
:
آخرین اخبار