تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۹۶۳۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات رییسه خانه صنعت و معدن ایران:
صادرات موفق در گرو حمايت از توليدكنندگان و حل مشكلات ان ها است
عضو هيات رئيسه خانه صنعت و معدن ايران با بیان اینکه مقوله صادرات بسیار حساس است،گفت: اگر بخواهیم به بازارهای جهانی برگردیم و به اين بازارها صادرات انجام دهیم، باید بتوانیم تولیداتی با کیفیت در حد بازارهای مصرف جهاني داشته باشیم.

بیژن پناهی زاده اظهار کرد: به دلیل تحریم ها بیشتر بازارهای هدف را برای صادرات از دست داده ایم و به سختی می توانیم شرایط صادرات را به دوره های قبل از تحریم بازگردانیم.

وي افزود: ایران در دوره تحریم ها نتوانست به بازارهای هدف صادرات داشته باشد، همچنین پول حاصل از صادرات محصولات نیز در بانک های آن ها بلوکه شد که اين مساله ضرر و زیان فراواني به واحدهای تولیدی وارد كرد.

پناهي زاده تصريح كرد: پیدا کردن بازارهای جدید برای صادرات و بازگشت شرایط گذشته بسیار سخت است، زیرا واحدهای تولیدی به دلیل خسارات فراوانی که در دوره تحریم ها به آن ها وارد شد، از رمق افتاده اند.

رئيس خانه صنعت و معدن خوزستان عنوان كرد: خریداران بسیار باهوش هستند و پول و سرمایه خود را در ازای محصولات بی کیفیت هزینه نمی کنند، بنابراین باید محصولاتی تولید کنیم که با ذائقه آن ها سازگار باشد و در بازار آن ها کشش فروش داشته باشد.

وي بيان كرد: اگر محصولات تولیدی ما دارای کیفیت مناسب و قیمت تمام شده پایین باشد، بازارهاي مصرف جهاني به خوبی از این کالاها حمایت کرده و آن ها را خریداری می کنند.

پناهی زاده ادامه داد: با توجه به رفع تحریم ها باید از بخش تولید حمایت کنیم زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که ایران دوباره تحریم نشود و ما باید از گذشته درس بگیریم و باید با حمایت از بخش تولید به رونق آن کمک کنیم زیرا بدون توجه و کمک به واحدهای تولیدی نمی توانیم به صادرات محصولات فکر کنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم تولیداتی صادرات محور داشته باشیم باید به تعویض خطوط و ماشین آلات واحدهای تولیدی کمک کنیم تا آن ها بتوانند به تولیدات و خطوط به روز دسترسی داشته باشند و این امر به تولیدات با کیفیت و صادرات محور کمک بسیاری می کند.

پناهی زاده تصریح کرد: عملکرد نامناسب مدیریتی و تحریم های داخلی یکی از مشکلاتی است که موجب از دست دادن بازارهای جهانی شده است و تا زمانی که فضای کسب و کار این گونه باشد، نمی توان به تولیدات صادرات محور امید داشت و با پیش بینی های انجام شده بدون توجه به تغییر و تعویض خطوط تولید و رفع موانع تولید، مانند مالیات و نرخ سود بانکی و... این امر ممکن نخواهد بود.

وی ادامه داد: تا زمانی که در بحث تولید مشکلات فراوانی وجود دارد چگونه می توانیم دنبال صادرات باشیم زیرا واحدهای تولیدی نمی توانند حیات روزمره خود را داشته باشند و مشکلات فراوانی دارند که ابتدا باید به آن ها رسیدگی شود.

پناهی زاده افزود: اگر از تولیدکنندگان حمایت شود و فضای کسب و کار مساعد شود، می توانیم به دنبال صادرات باشیم و برای موفقیت دراين بخش تلاش کنیم.

وی گفت: کشور ما در سال های آینده مزیت انرژی ارزان رااز دست خواهد داد بنابراین اگر کارخانه ها و صنایع پرمصرف را ترمیم و به روز نکنیم در سال های آینده با نرخ بالای حامل هاي انرژی دچار مشکل خواهیم شد و محصولات تولیدی ما دارای مبلغ تمام شده بالایی خواهند بود.

عضو هيات رئيسه خانه صنعت و معدن ايران اظهار کرد: باید مشکلات تولید را در درون کشور حل کنیم و به کشورهای غربی اعتماد نکنیم زیرا در سالیان گذشته بارها مساله تحریم بر بخش های مختلف تاثیر مخرب گذاشته است و تمامی تولیدکنندگان آسیب های فراوانی از مساله تحریم ديدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار